Zeer heet

Vanmorgen werd ik pas om half 9 wakker en ben dan ook maar opgestaan. Het was gisteravond in de avond nog 28 graden, Vandaag zou het voorlopig weer de heetste dag worden en het werd heet, We hadden Theresa beloofd bij mooi weer de berg op te gaan en naar Hopsiland op de Planai. Normaal brengt de berg verkoeling. Let op normaal. We vertrokken begin van de middag en we reden naar de Panai west omdat de Planai dicht is daar bouwen ze de nieuwe Bergbahn. Naar tegenover het ziekenhuis heb je Planai West en die brengt je alleen niet helemaal bovenop de Planai. Dan gaan er Pendelbussen vanaf daar heen en weer. Dat was erg keuk want ook wij waren daar nog nooit naar boven gegaan en de busrit was ook erg leuk en mooi om zo alles te zien. Maar brengt de Berg normaal verkoeling nu was het boven 34 graden . Theresa was nog nooit in Hopsiland geweest en vond het geweldig lekker klimmen en spelen. Het was erg druk op de Berg, We kwamen een Planai busje tegen en het raam ging open was het Andi. Die vindt het werken zo op de Berg geen straf. Even gebabbeld en dan zijn we weer verder gegaan want Theresa wilde na het Arendsnest ook nog de Kletterwand en een eindje verder ook nog een klimding doen. Toen we daar weg gingen kwam er net een bus aan en besloten we dat het genoeg geweest was. We hadden alles allemaal opgedonken en het was nog steeds erg heet. En dan met de gondel weer naar beneden. Beneden aangekomen was het nog steeds 38 graden in Schladming. Voor ons was het geen duur uitstapje want met de Steiermarkcard gratis anders betaal je een 19 euro voor de gondel pp. We zijn de auto ingestapt en bij de MacD in Haus zijn we ijs gaan eten. Dan op weg naar huis. We hadden nog eraan gedacht om naar de Ennstal Classic te gaan kijken want die komen ongeveer om 18 uur over de Sölk maar ze finishen vandaag in Schladming dus we laten het maar want het is gewoon te heet, Jannick kwam ook met ons thuis en die zei dat morgen om 13 uur ook met oude vliegtuigen op Öblarn is dus dan hebben we Theresa versproken om daar te gaan kijken.