Na zonneschijn

Montag 18.
Heerlijk uitgerust opgestaan en er gaat niets boven je eigen bed.
Het weer werd super mooi en zelfs warm. Ik kreeg Theresa want Ingrid ging het 50 cm hoge onkruid veld maaien. Ongelooflijk wat er zo in een week op komt en ook heel veel bloemen nu. Ze heeft de tomatenplanten al verpot want die waren ook zo groot geworden. Doordat het hier de afgelopen dagen zo nat was konden ze voor vandaag niet maaien.
Ik ben gaan poetsen en opruimen en de laatste was gedaan, daar was ik gisteren gelijk al mee begonnen. Afspraak voor de katten gemaakt en kan straks gelijk om 13 uur bij de dierenarts komen voor hun inentingen en jaarlijkse grote beurt en voor Felicia ook maar tandsteen verwijderen aangevraagd. Ze heeft het heel erg en poetsen lukt niet. Ze heeft daardoor steeds ontstekingen aan haar tandvlees. Dus maar vroeg eten, grilplaat buiten, grilgroente , Kartoffelpuffers en de Cevapcici uit Slovenie en genieten . Terwijl we aan het grillen waren hoorden we van beneden in de tuin hmmmmmmmmm lekker dus kwamen Ingrid en Theresa helpen opmaken.
Dan met Fiep en Felicia naar de dierenarts, weer heel wat eurootjes lichter aan de inentingen, speciale tandpasta voor beide die de bacterien doden in de bek , speciaal spul wat in de voeding moet waardoor de tandsteen gaat afbrokkelen en voor Felicia iet voor haar vieze oren. Fiep wordt over 2 weken aan zijn tandsteen en ontstekingen in zijn bek onder narcose geholpen. Voor dat laatste moeten de rekening dan nog komen. Joehoe we hebben huisdieren, hardstikke lief kan ze niet missen maar het kost af en toe best veel geld.
Daarna met Ingrid samen harde arbeid in de tuin. We hebben dat grote ronde stenen spiraal uit elkaar gehaald maar dan moesten alle stenen eruit gehaald worden en elke keer als we een ronde hadden aarde scheppen en opnieuw stenen eruit halen. Dan hebben we samen een boom geveld en de metalen delen van de spiraal aan de voorkant van het huis op het verhoogde deel vastgezet en met stenen deels gevuld nog niet klaar maar om 18 uur waren we het zat. Hopen dat het morgenochtend nog steeds mooi weer is want er komt weer heel slecht weer aan. Dan kunnen we het afmaken.