De eerste sneeuw en gelijk veel

Oostenrijk, Kleinsölk

Maandag 19 september

De winter is begonnen, het was vandaag 1 graad en het sneeuwt al de hele dag. De Sölkpass is gesloten en net tegen de avond was het al 0 graad. Het is wit tot beneden bij de Enns. Jannick heeft zijn banden al gewisseld , Jan nog niet.
De monteur voor de telefoon en internet kwam gelukkig vroeg, we hebben gelijk alles laten verplaatsen want in de gang was het een ongelukkig punt. De katten zitten steeds op het modem, lekker warm maar dan geen internet. Afgezien alles was zo kort dat bij het minste geringste het op de grond viel. Helaas viel steeds de elektriciteit uit en dat duurde de hele morgen. Ondertussen de kacheloven aangemaakt en daar ook op gekookt want de keramische plaat deed het ook niet. Was geen straf om hem aan te maken bij dit weer. Lekker warm.
Maar alles werkt weer , Jan moet alleen de kabels allemaal nog met kabelschoentjes vastzetten. Maar die hebben we niet meer. Jannick en ik moesten naar de tandarts, beide alles in orde alleen Jannick moet in oktober voor een profylaxe behandeling die we zelf moeten betalen.
Jannick moest daarna naar de huidarts voor zijn jaarlijkse controle, dat was ook allemaal goed.
Jan moest vanmiddag weer werken in Stainach, zowel bij de politie als op het gymnasium.
Het was een goed gevulde dag met allerlei buiten normale bezigheden.
Vroeg naar bed zitten weer zonder elektriciteit aardedonker, geen tv geen internet helemaal niets.
Komt omdat de bomen vol in de bladeren zitten en nu enorme sneeuwval, bomen vallen om kappen leidingen enz.