Halloween,Allerheiligen,Allerzielen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag
Gisteren was het Halloween en ook een protestantse feestdag (ik geloof de stichtinggsdag van het protestantisme door de stellingen van luther) en vandaag Allerheiligen.Morgen Allerzielen.De meeste scholen zijn vrij en veel mensen ook de hele week. Want het zijn allemaal feestdagen. De begraafplaatsen zien er prachtig uit.
Het vriest 's nachts dus overdag erg mooi weer.Het is erg druk op de skipistes.
Gisteren ben ik weer naar de sportschool geweest en daarna naar de sauna.
Jannick moest rijden voor zijn 2000 km.
Hij had eigenlijk volgende week maandag een afspraak maar dan is hij naar Tauplitz voor 3 dagen.Hij heeft het weer gehaald en dus nu op voor zijn laatste 1000 km en dan zijn eind theorie en rij examen.Dat kan pas als hij 17 is.Dus nog 2 maanden en als hij het goed doet heeft hij dan zijn rijbewijs. Hij heeft al bij veel weersomstandigheden gereden en ook in de avond.
De afgelopen dagen was hij steeds op tauplitz of op Obertauern.
Vandaag had hij ook training op Tauplitz.
Wij hebben heerlijk gewandeld, het bezinningspad in Ramsau. Leuke wandeling, borden onderweg met teksten zoals "je komt alleen met het leven klaar als je één wordt met de natuur".