Toch nog een productief dagje

Vanmorgen om half 7 wakker toch nog even tv tot half 8 en dan opgestaan. Nadat we beide klaar waren zijn we samen naar Liezen gegaan. Eerst naar de Landena in Stainach en dan dacht ik we blijven in Stainach en we zijn daar naar de Billa, de Penny en de Hofer gegaan. Het was eigenlijk een ongunstige dag om inkopen te doen want er was veel leeg en de nieuwe reclames gaan morgen pas in. Maar ik ben met de oogst tevreden. Ondertussen toch onze voorraden weer aangevuld van met die Corona kan je beter maar voorbereid zijn. Het was in de vroege morgen koud en Ingrid heeft gisteren de CV aangezet dus het werd in huis langzaam aan warm. Toen we weggingen was het zwaar bewolkt maar best lekker en tussendoor voelde je zelfs de zon achter de wolken. Thuisgekomen de auto leeg gehaald en alles opbergen en de laatste gaatjes van de vriezer gevuld met passen en meten en als ik de deur openmaak moet ik oppassen dat er niets uit valt. Het was toen 12 en omdat ik gisteren voor 2 dagen had gekookt konden we snel aan tafel en ook nog een eitje erbij gabakken. Ik had snijbonen die eigenlijk echt gegeten moeten worden en ik had ergens een recept van een snijbonenstamppot. Omdat het best veel werk is ben ik het vandaag gaan maken morgen werkt Ingrid . De vaatwasser leeg gemaakt en weer gevuld en staat alweer aan. Dan heb ik toch nog het pannenwerk van de snijbonenstamppot staan. Om 2 uur begon het te hozen dus we hadden vanmorgen best geluk met het weer.
Ik heb aan de linkerkant van het balkon een grote bak met altijd groen staan, nu staan er viooltjes tussen, De viooltjes zijn best mooie bosjes geworden met veel bloemen. Nu heb ik 45 tulpenbollen er in gestopt. Als het mooi weer is moet Ingrid ook nog alle bollen erin zetten kunnen we ook wel samen doen die heeft er echt heel veel. Jan en ik moeten de trampoline nog uit elkaar halen en opbergen dat doen wij altijd en ook het opzetten. In het voorjaar moeten we dan bij de Hofer een vervangingsset van de afdeklaag rondom en zo kopen. Die is nu helemaal verteerd verder ziet het er nog helemaal prima uit en ik dacht dat het nu 6 jaar staat. We hoeven ons nog niet te vervelen. Nu tijd voor een bakkie koffie.
Ingrid kwam ook koffie drinken en vragen of ik haar was kon drogen. Verder alles doorgesproken voor de komende dagen.