Moet wel erg wennen aan de kou

Donnerstag 6.Oktober
Kan het kouder jaaaaaaaaaa het kan kouder en somberder. Als je eerst bij bijna 30 graden en dan naar zo koud gaat is het net Siberie. De sneeuwgrens zakt nog steeds.
Ik ben zo blij met de tickets en het vooruitzicht om 2x naar Nederland naar de kinderen en kleinkinderen en de rest van mijn familie en vrienden te gaan. De eerste keer kijk ik uit naar de kleinzoon die dan geboren is en de 2e keer om ieder een te zien omdat Jan 70 wordt. Jan vindt het allemaal wel goed en windt zich niet zo op.
Ik heb echt moeite met opstaan ook al ben ik wakker, het is gewoon veel behaaglijker om in bed ontbijt tv te kijken. Theresa kwam weer kusje geven voor ze naar de Kindergarten ging. Ik moest haar shirt met de poes erop bewonderen en ze had ook de knuffelpoes meegenomen die moest ook een kusje. Ik ging Nordzee schol filets bakken en gevraagd of Ingrid ook wil. We hadden onze tijd vanmorgen al lekker zitten te verdoen met kletsen en een beetje roddelen. Zoals Ingrid zegt het is heerlijk nu je de mensen hier beter leert kennen en achter de huisgevels kan kijken. Niet alles is zo mooi en heerlijk als het er uit ziet.
Dan heeft ze Theresa gehaald en konden we schol a la Picasso eten met frietjes en salade. Nu is de rust weer gekeerd. Ingrid heeft met Theresa op de grond met het poppenhuis gespeeld. Nadat ik zag dat Theresa met een duplovrachtwagen op de bovenste verdieping was heb ik Ingrid gevraagd en jij doet moeilijk over dat Jannick met zijn vieze werkkleding thuiskomt? Hier nemen ze de hele vuilniswagen mee. We hadden het er voor gehad dat je aan het spel van een kind veel kan herkennen. Wordt er thuis aan tafel gegeten zie je ook braaf de popjes aan tafel eten, zegt pa hier aanpakken dan zie je dat ook terug in een kinderspel. Dus die vrachtwagen moest ergens vandaan komen. Later bleek dat we het helemaal verkeerd hadden gezien want de klep kan open van die auto en daar ging het servies in want het was de vaatwasser. Tja fantasie moet je ook hebben om te kunnen spelen.
Jan is net vertrokken naar zijn werk en ik heb alle was opgevouwen van Annemarieke en in de slopen gedaan zodat het allemaal weer terug kan. Mijn eigen was er achter aan gevouwen en opgeruimd. Toch nog even de houtkachel aangemaakt niet alleen om de warmte maar ook omdat ik het zo knus vind.Fiep dacht dat laat ik me niet ontgaan en ligt op de bureaustoel die nu naar de kachel gedraaid staat. Ik doe eigenlijk niets aan halloween maar ik heb wel mijn houten spook met pompoen weer neer gezet. Geeft een beetje aan in welke maand we leven . Na halloween komt de Adventstijd en weer kaarsen op de tafel en groen, een beetje sinterklaassfeer met de sinterklaasboeken en video´s en verlanglijstjes, dan de kersttijd en is het jaar alweer om. En ergens daar tussen in babytijd.