Een prachtige zonnige dag maar zoooooooooooooo koud

Oostenrijk, Steiermark

Gisteravond heel gezellig met zijn allen gegeten inclusief familie van beneden. Er was zo veel over dat ik al weet wat wij morgen gaan eten.
Vanmorgen op tijd eruit was zelfs uit me zelf wakker.
Theresa kwam want Ingrid ging met Sabrina naar het ziekenhuis in Leoben. Ik ging met Theresa naar de Skikurs en stapte bij het verzamelpunt op. Els en Erna stapten bij ons voor de deur op , even gebeld wanneer de bus bij ons was hadden zij tijd genoeg om naar de halte te lopen. Theresa had al aan iedereen verteld dat haar tantes zouden komen kijken en toen ze instapte verkondigde ze dus ook kijk daar zijn ze Els en Erna. Het zag er bij ons redelijk uit maar hoe hoger we kwamen des te mooier het weer. Boven strak blauwe lucht, veel zon en geen sneeuwval maar wel wind en bitter koud met -14 en dan extra koud gevoel door de wind. Tot mijn verbazing verdween het groepje van Theresa uit het zicht omdat ze nu dus helemaal met de lift naar boven gingen en dus echt over de piste naar beneden komen. Ik zag een groepje naar beneden komen en die deden dan oefeningen en daar was er eentje bij die wel Theresa zijn kon. Maar die had hulp nodig en viel maar ja. We verdwenen naar binnen en Els rookte later een sigaretje buiten en die kwam terug nou dat was Theresa niet want die kwam net prima naar beneden voorbij geskied. Ze doet het zo goed en heeft zo veel plezier. Na de chocolademelk weer naar buiten maar door de kou ook weer naar binnen. Erna wilde een patat met en schnitzel en die kreeg een enorm bord vol met 2 grte Schnitzels erop. Uiteraard Preiselberen erbij en ze vroeg aan die jongen wat is dat? en heb je ook mayonaise. Hij uitleggen en zei ook ja we hebben mayonaise maar als je dat hier met ketchup bij je Schnitzel wil is een doodzonde. Dus ik nou ik ben Einheimisch kijk maar ik eet een Jausenbrettl. Els wilde alleen friet en had aan Erna gevraagd dan eet ik wel een stukje van jouw Schnitzel. Die kreeg dus een hele Schnitzel. Erna wilde weten of die jongen in Lederhose met blote kuiten behalve bedienen ook skiles geeft, want dan wilde ze ook gelijk les volgen. Dus ja we hebben het leuk gehad, gezellige zussendag . Ik ben trots op de zussen want ondanks hun hoogtevrees zijn ze meegegaan met de bus naar boven en ze vonden het zo mooi en leuk dat ze morgen weer mee gaan. Theresa heeft lekker bij Erna op de bank gelegen een dvd tje kijken en knuffelen. Ingrid kwam thuis met Sabrina en had wat lekkers meegenomen voor bij de koffie. Het ziekenhuis is niet ontevreden over Sabrina en denken toch dat ze erover heen groeit. Dus we hopen.
Wij gingen gourmetten en Theresa bleef om mee te eten.

Fijn dat jullie het zo leuk hebben. En ik zal duimen dat Sabrina er idd overheen zal groeien. XXX

Annemarieke 2017-01-19 14:27:09

Oja, en natuurlijk veel plezier in Nederland!!!!