Nachtslalom Schladming

Oostenrijk, Schladming

Ik ben op 24 januari naar de nachtslalom in Schladming geweest samen met mijn ouders en Markus mijn kamergenoot.Gelukkig waren mijn ouders teruggekomen omdat ze maandagmorgen vast zaten voor een tunnel bij Salzburg die wegens een groot ongeval helemaal was afgesloten.Het was zo laat geworden dat mijn ouders niet meer naar Nederland door wilden rijden vooral omdat het erg slecht weer in Duitsland was geworden met temperaturen van -27 graden.Dinsdag zou het ook heel koud en slecht zijn dus besloten ze de woensdag af te wachten.Ik zou in het Heim met iemand meegaan maar deze begeleider was ziek geworden en zonder begeleider mogen we niet zelfstandig weg.Rond 16.00 uur kwamen mijn ouders ons halen en het was gigantisch druk, er kwamen 50.000 mensen naar de slalom.Eerst gingen we uiteraard wat eten en dat werd een Stiermarkisch gerecht "lagos"een gefrituurd brood bestreken met heel veel knoflook en olie,stinken maar ooh zo lekker.Dan op naar de piste en naar boven klimmen om 18.00 was de eerste manche er deed ook een Nederlander mee Alwin de Quartel.Hij haalde de finisch maar was niet goed genoeg voor de 2e manche.Er deed een skier uit Senegal mee die het niet haalde.Ik geloof dat alle favoriten er uit vlogen o.a. Bode Milller.Pallander startte als 4e en zette zo,n scherpe tijd neer dat hij winnaar is geworden.Voor Oostenrijk werd Benjamin Raich 3e (hij heeft hem al 3x gewonnen van de 10 jaar)We hadden het zo koud gekregen dat we na de eerste manche zijn terug gegaan.Gelijk opnieuw afscheid van mijn ouders genomen die de volgende morgen naar huis gingen.