Super mooi en warme herfstdag

Oostenrijk, Donnersbach

Samstag 15.Oktober
We werden gewekt door de sirenes, eerst dacht ik oei maar toen meen ik me te herinneren dat er een grote oefening in de regio zou gaan plaatsvinden al was niet bekend wat wanneer waar en hoe. De voorbereidingen liepen al langer maar nu was dhet dus zo ver. Ik vind het een prachtig gezicht als die colonne van voertuigen door het Ennstal razen. (alleen omdat ik weet dat het een oefening)
Prachtige zonnige herfstdag en al vroeg lekker. Toen Dominik om 10 uur kwam zijn we naar Donnersbach gereden naar de Kirtag. Het is daar altijd gezellig en ruim opgezet. Deze keer geen Puchralley maar wel een oude auto ralley. Er waren veel kevertjes en trabantjes maar de puchjes ook goed vertegenwoordigd. Autos en motoren. Er deed ook een Messerschmitt aan mee.
Even bij de start staan kijken dan terug gelopen over de markt om wat te eten , lekker Grilhandl en bratwurst of andere worst. Broodje erbij en een Radler.
Dan weer terug gaan wandelen en onderweg nog zoetigheden meegenomen en Langos. Jan heeft een nieuwe pet/hoed voor van de winter uitgezocht. Niet goedkoop maar ach hij vraagt nooit veel en als hij daar nou helemaal gelukkig van wordt dan ben ik het ook.
Onderweg genoeten van al die prachtige herfstkleuren en dat tegen de nog groene bergen met witte toppen en blauwe lucht. Thuisgekomen gingen Dominik en Theresa spelen en later wat dvd kijken. Nadat Theresa haar kop had gestoten en het brullen was is ze met Mama naar beneden vertrokken en Dominik met zijn mond wijd open in slaap gevallen.
Ingrid kwam helemaal blij vertellen dat Jannick onderweg naar huis is en dat hij is geslaagd voor de cursus. Kan ik me nog ongeruster maken als er brand is want nu mag hij in de Atemschutzgruppe.
Kom net tot de ontdekking dat Jan en ik samen naar Sesamstraat zitten te kijken. Vast voortschrijdende Demenz.
Bij Malcolm stond gisteren Step 1 done.. practical passed! Next step coaching and check flights and I'm a Cabin Manager. Super goed toch? Blijf toch altijd trots als moeder maakt niet uit hoe oud ze zijn.