Winterplaagstootje

Vanmorgen om 7 uur wakker zonder wekker. Een rondje duffen en tv dan eruit. Nadat ik klaar was ook Jan eruit gehaald. Er staat voor ons niet veel op het programma behalve Theresa naar Mathias brengen en misschien halen.
Jannick kwam nog even voorbij en ze hebben een elektrische auto gekocht een BMW 1 in oranje. Geen idee wanneer de auto komt kan een half jaar duren of een week.
Volgende week beginnen ze aan de eetkamer bij hen. Veel werk weer, Gisteren was hij pas na middennacht. Meli had veel werk voor hem verzet anders was het nog later geworden.
Middageten gemaakt en met Jan gegeten. Theresa kwam en die hebben we weggebracht naar Mathias. Thuis niet veel meer gedaan. Om half 6 weg gereden om Theresa weer op te halen. Die had het reuze naar haar zin gehad. Ze had met een elektrisch wagentje gereden en ja dat ging volgens haar prima. Tja op een boerderij kan veel. Het was mooi weer dus ze waren bijna de hele middag buiten geweest,
Thuisgekomen heeft ze een boterham nog gegeten en dan ging ze beneden met de playstation. Toen ik tegen acht belde om te zeggen dat ze bedklaar moest maken maar nog wel op te blijven zegt ze mij maar Oma Meli is thuis. En ik tja niemand die het mij gezegd heeft.
De dag is weer voorbij.

Vrijdag 23 februari
Vanmorgen om 7 wakker van de wekker , een rondje tv en eruit. Douchen en aankleden en Jan gewekt. Nadat we beide klaar waren op weg naar Liezen. We hadden een bon en konden beide gratis ontbijten bij de Lutz. Het was niet eens druk en we kregen een goed ontbijt. Je kon tegen meerprijs nog extras krijgen zoals eieren maar dat wilden we niet. Gelijk eetkamerstoelen gekeken en wel iets gezien moet nog even nadenken. Echt kleur is er niet en deze die ik mooi vond waren bruin met zwart frame. Dan naar het Sanitätshaus en de zakken waren er niet en er zijn wachttijden van 3 tot 6 weken tot ze geleverd krijgen. Maar ze denken daar mee en hebben de huisarts gebeld om steriele voor te schrijven want die hadden ze wel en ook of ze gelijk de draagbanden erbij wilde zetten want die krijg je er niet automatisch bij. Heeft ze gelijk op de fax gezet en zie ik heb voor de komende 3 maanden materiaal. Ik heb kleine zakken voor overdag en grote voor in de nacht en draagbanden. Dan zijn we naar huis gereden en aan de koffie. Beneden geweest en afgesproken om morgen om half 8 te ontbijten en dan gaan we daarna naar Graz inkopen doen. Hopen kleding voor Theresa te vinden. Jannick wil ook nog naar Ikea daar. Jan blijft thuis en we hebben al eten uitgezocht hij wil graag de ravioli.
Dan hebben we het over de boiler gehad en volgens Jannick moet er een stekker zijn en volgens mij niet. Hij is komen kijken en zie niet zo eenvoudig als hij dacht geen stekker. Dus heb ik een installateur nodig.
Hij was het eten aan het koken en Meli was met Theresa iets gaan kopen wat ze nodig hebben bij het naaien. Verder hem gevraagd want ik dacht ik ben te dom om een klantenaccount aan te maken bij Drei.. Maar nee het had tijd nodig want nu deed alles het in een keer. Hij heeft mij gelijk laten zien waar ik alles kon vinden, Meli was met Theresa bezig. Ze gaan een turntas maken. Ze waren de lapjes aan het snijden en zouden daarna gaan naaien. Theresa had op school een kussen gemaakt met de naaimachine. Ze heeft volop interesse in het naaien. Ik heb gelijk de tas met alle lapjes die ik nog had aan Meli gegeven en een bak met garen en een bak met andere dingen. Ik heb nog wel wat om gewoon te kunnen verstellen maar echt naaien doe ik niet meer. Zij kan alles gebruiken . Pas was ze voor de vakantie een stoftasje voor de paspoorten en pasjes enz. aan het maken. Dan hebben ze alles bij elkaar.
Het ruimt bij mij weer op. Jannick ging werken en ik weer naar boven. Voor Jan was het eten klaar, ik zelf na het uitgebreide ontbijt geen trek. Het zeikt al de hele dag van de regen. Wij merken niets van al die bakken sneeuw die volgens de Nederlandse skisite hier overal zou vallen. Hoger zal er ze zeker sneeuw vallen maar de vraag is of er veel blijft want morgen weer warmer. Zij hadden het over 2000 m en goed nieuws voor de mensen die gaan skien, Daar hebben de doorsnee mensen weinig aan want waar ski je zo hoog. Hier zijn de skipistes nog tot in het dal maar daar buiten geen sneeuw.
Het is nu half 4 en het is nu begonnen met heel hard sneeuwen. Het zijn ook hele grote vlokken maar het blijft nog niet liggen. Het is hardstikke donker en ik heb gezellig de kachel aangemaakt en een kaars op de tafel.
Ik werd gebeld door de gasten en die wilden weten of er sneeuw geruimd wordt, ze willen morgenochtend om 7 uur gaan rijden. Ik heb hen gezegd dat ik niet weet wanneer er geruimd wordt maar dat het wel gedaan wordt. Maar ja vaak eerst de belangrijke wegen en ik denk dat het een boer is die daar ruimt. Ik heb hen ook gezegd dat ik geen voorspelling doe en dat we zelf ook voor het eerst een keer niet naar boven konden zelfs niet met kettingen. Dat ze geen haast hoeven hebben er komen geen andere gasten dus ze kunnen het ruimen afwachten als ze dat willen of moeten. Dat het morgen wel weer warm wordt volgens de voorspellingen. Ze gaven eerst sneeuwval tot 4 uur vannacht op maar nu net was het nog maar tot 2 uur. Er is wel hevige sneeuwval dus ja ik kan het niet zeggen.
De tas van Theresa was klaar en is erg mooi geworden.

Wat een prachtige tas. Mijn complimenten

Liduin 2024-02-23 21:09:58

Wauw echt een mooie tas geworden met die vlinders erop Theresa, die zou ik zelf ook wel willen hebben. Ook mooi zo met die kleurtjes van de schouderbanden en de blauwe veter bovenin., echt super mooi gemaakt

Christina 2024-02-24 02:49:04

Echt fijn dat jullie toch nog die andere zakken voor Jan hebben kunnen krijgen, zal je gebeuren, dat dit niet zo was, dan hadden jullie helemaal terug moeten gaan naar het ziekenhuis hierdoor. En ja hier op de journaals word er gesproken van Noord-Italië en ook in jullie gebied, dat er binnen enkele uren dik een meter sneeuw zou zijn gevallen, maar ook de beelden zijn alleen van de hogere ski -gebieden daar. Hier heeft ook een storm overgewaaid, maar Zeeland, Zuid-Holland, en Brabant zijn het ernstigste getroffen, met vallende bomen en hevige regenval vandaag

Christina 2024-02-24 02:57:19

Wauw, wat een onwijs leuke tas is dat geworden!