De kersthuisjes opgezocht en neergezet.

Sonntag 11.Dezember
Zo dat was weer vroeg eruit en om half 8 was Dominik er. Trixi zei me waar hij bijstond hij hoeft vanavond niet te eten want we gaan pizza eten. Dus we komen boven en ik haal mijn warme worstcroissantjes uit de oven en vraag hem wil je er ook een? Nee zegt hij mijn Mama heeft gezegd dat ik niet hoef te eten. Dus ik zei hem nee je hoeft vanavond niet te eten. Maar de lucht van de worstjes in de croissantjes roken zo lekker dat hij toch overstag ging en er eentje at. Je raadt het al tussen de middag was ik de tafel aan het dekken en je zag hem de borden tellen en hij bleef met een oorwurm gezicht in de keuken tot ik het eten op tafel zette en weg was hij. Dus ik weer kom Dominik eten. Hij dus weer nee en werd brutaal dus ik even boos geworden. Dat is hij hier niet gewend dat is hij denk ik thuis niet gewend en zo waar alles opgegeten. Dus ik zei hem dat hij van tafel kon gaan. De familie beneden was naar de kerstviering van de Wasserrettung dus het was vrij rustig.
De dag begon vrij mooi koud en zonnig maar het weer sloeg rond het middaguur om donker somber en veel wind. Ze geven sneeuw op, we wachten maar af of er wat komt.
Nadat Dominik getekend en geplakt had ging hij met de lego spelen. Jan had alvast wat kerstspullen van de zolder gehaald want ik wilde mijn huisjes gaan neerzetten want dat vindt Theresa zo leuk en ze vraagt steeds wanneer ik ze zou neerzetten. Een flinke poos bezig geweest al mijn boompjes en figuurtjes die ik gekocht heb overal opgelijmd. En de deurhanger opgehangen dat was wel weer even genoeg. Ondertussen was de familie terug en Theresa kwam de boel hier versterken en samen met haar is Dominik ook luidruchtig. Ineens hoorden we Theresa heel zielig roepen en Jan gaat kijken , was ze in de badkamer en had ze in haar broek gepoept. Heel zielig maar ja dat kan gebeuren , gisteren had ze echt diarree en de dag daarvoor overgeven. Ze voelde zich juist weer goed .Om half 6 werd Dominik gehaald dus nu is de rust weer daar. Maar ik denk dat Trixi een dobber aan hem heeft want hij begon al te jengelen toen ze hem kwam halen en hij kan dan echt vervelend zijn. Volgens mij moet ze hem niet zeggen als ze gaan eten want hij laadt zich de hele dag op en dan komt ze en is hij opgebrand. Vanmiddag waren Theresa en hij aan het spelen en zegt hij er is geen kindergarten meer en ik heb lang Ferien. Dus Theresa zegt nee ik ga naar de Kindergarten en hij die is gesloten. Theresa huilen en ik zeg haar nee hoor je hebt gewoon morgen Kindergarten en Dominik ik niet en ik jij ook. Dus aan Trixi gevraagd maar die zei Dominik je hebt gewoon Kindergarten.
Soms krijgt hij het niet allemaal op een rij, hij is 8 maanden ouder dan Theresa .