Bergwertung en Geolyth-Prolog

Donnerstag 28.Juli
Wat een storm gisteravond laat en vannacht ineens. Opgestaan om de deuren en ramen te sluiten. Voor enige plantenbakken al te laat. Jannick was door alarm daardoor opgeroepen stellingen bij de Spar gingen om. Een jaar geleden hadden we ook ineens noodweer en toen moest hij bij de MEZ waar de tenten die over de kapitale auto´s stonden te zekeren omdat ze weg waaiden
Vanmorgen was ik al vroeg wakker en eerst even ontbijt tv, dan douchen en naar de Ennstal Classic vanaf het balkon kijken. Ze gaan de Stoderzinken op en komen dus aan ons voorbij. Start was al om 7.15. Redelijk weer dichtgetrokken bewolking en een 17 graden zo vroeg.
Ondertussen de plantenbakken ravage opgeruimd, jammer want er zijn planten gesneuveld door de valpartij.
Ondertussen ook mijn ontbijt op het balkon opgegten en Theresa kwam evn samen gekeken maar dan naar binnen zo tegen 9 uur zaten we aan de 170 startnummers.
Vandaag bij de krant een boekje over auto´s nou die heeft Theresa alvast gereserveerd. Moet wel lachen want ze benoemd ze met oude auto´s, renauto´s sportauto´s en normale auto´s. Zelf wil ze graag een rennauto.
Gisteren was er een auto in een bepaalde kleur groen en die noemde ze een tractorauto .
Samen met Theresa naar het centrum waar de start van de Geolyth-Prolog startte.
Een plekje gevonden waar Theresa zelf kon kijken want de dranghekken zijn met plastik reclame dingen dichtgemaakt en veel te hoog voor kinderen. Kreeg ze ook nog van een aardige mevrouw een vlag. Ik had aan de dame gevraagd waar de vlaggen uitgegeven werden en toen zei ze dat ze er mee langs gekomen waren dus ik zei Theresa dan maar een beetje geduld. Maar toen mocht ze die van die mevrouw.
Vanavond komen ze weer Gröbming binnen na een rit van een ruime 400km over Spielberg Red Bullring. De eersten worden om 18.45 verwacht.
Om 11 uur naar de apotheek en doorgelopen naar de fysio want ik had om 11.15 een afspraak en Theresa mocht mee. Ze is en blijft de vrolijke noot daar. Iedereen bemoeit zicht met haar , eentje ging zelfs met haar puzzelen en zei jammer er komt een patient. Ze vroeg haar hoe heet je en ze zei Theresa en dan mijn Oma heet Oma dit tot groot vermaak van allemaal daar.
We lopen naar buiten en Theresa zei he Oma de auto van Papa . Dus ik kijk op het nummerbord en ja dat was de auto. Even terug gelopen naar de huisarts en ja daar was hij. Vorige week zijn baas ziek diarree en overgeven nu al het personeel ziek. En echt allemaal. Ik met Theresa naar huis gaan lopen en thuis kreeg ik gelijk de post van de bode mee en even bij Ingrid afgeven. Die vroeg of we bij hen kwamen eten helemaal goed want het was al 12 uur.
Jannick kwam thuis en de arts heeft hem ziek geschreven wel jammer voor hem want hij zou zaterdag bij het Seer concert met het RK zijn.
Daarna Jan de laatste dingetjes bij het huis van Annemarieke gedaan en dan naar zijn werk. Ik zo zijn werkpapieren inscannen en opsturen per mail. Nu 15 uur en eindelijk zon die doorkomt. Tja geen last van kou het is steeds rondom de 27 graden.
Dan steeds behoorlijk herrie omdat een helicopter steeds vlak naast ons omhoog en omlaag gaat en steeds heel laag dan over ons of achter de tuin langs komt. Tja vast promi´s die wat moesten wat mij betreft Öblarn is vlakbij laten ze daar heen gaan en dan vanaf het vliegveld vliegen. Ok ik ben een zeikerd.
Morgen weer een Ennstaldag maar dan niet zo veel hier. Vandaag was het van vanmorgen om voor zevenen dat de eerste auto´s richting start gingen voor de Bergwertung op de Stoderzinken en dat gaat door tot vanavond alle autos hier weer gefinischt zijn van de Geolyth-Prolog. Feest in het centrum, met livemuziek , eten van de hotels, ik geloof vanavond het Wirtshaus. (speenvarken)

O, ik vind het zo jammer dat ik het weer moet missen. Gelukkig is er zaterdag een live-stream. http://livestream.com/kart-data/ennstal2016?origin=event_published&mixpanel_id=a3818318f6115-0a87010bb-43681f0a-2ee000-a3818318f7eba&acc_id=9194831&medium=email