Vice Europa Meister Marathon

Duitsland, Bodenmais

Zondag
Vroeg op en het is noodweer, het hoost en ik ben na de skies testen nog niet zeker en bel Reini.
Ik ga op zijn multiskies lopen en ben al verzopen voor de wedstrijd.
Ik kon in de dichte mist en de enorme regenval amper wat zien.
Na de rennen gelijk naar ons appartement om warm te worden , te drogen en dan pas douchen want mijn vingers zijn 2x zo dik van het vocht en helemaal wit.
Dan terug naar het centrum waar de huldiging en de pastaparty is. Maar omdat het al te laat is om naar de pastaparty te gaan gaan we maar naar de huldiging. Na talrijke malen naar de organisatie gaan is er voor mij nog steeds geen huldiging terwijl ze me verzekerd hebben dat die voor de junioren er wel zou zijn. Uiteindelijk rond 16 uur blijkt dat ze mij 2e hebben gemaakt en dat er voor de junioren geen medailles zijn en ze hebben dus ook de huldiging maar niet gedaan. ik heb protest aangetekend want de nummer 1 heeft niet rechtmatig in de Koasalauf gelopen. Maar ik ben in ieder geval vice Europa Meister bij de junioren op de marathon.
Medaille wordt me nagestuurd. Ze hadden op zijn minst een huldiging met de andere medailles kunnen houden en dan later de goede opsturen.
Ik ga met een kater terug naar onze slaapplaats want het is allemaal erg teleurstellend. De Europa Meister is uiteraard een Duitser uit de omgeving van Bodenmais en lid van de club daar. het is niet de eerste keer dat ik daar met dit soort praktijken te maken krijg.