Van alles en nog wat dag

Om 5 uur wakker even eruit en weer erin en ook weer in slaap gevallen tot 7 uur. Overal doet het pijn van mijn valpartij gisteren. Het is bij het opstaan 16 graden maar wel bewolkt en ook met donkere wolkjes. Dan eerst aan een koppie koffie.
Jannick kwam een bakkie doen en ging weer.
Dan zijn wij naar Liezen gegaan. We maakten een rondje Lidl, Action, Eli en namen wat te eten mee naar huis. Durum Kebab. Zo veel groente , in verhouding eigenlijk weinig vlees maar we vinden het heerlijk. We hadden Jannick nog gevraagd of we iets mee moesten nemen voor hem maar hij wilde niet. Ook goed.Thuisgekomen eten en dan kwam Jannick nog een bakkie doen. Ik vroeg hem of hij in de war was dat we niets moesten meenemen maar toen kwam de aap uit de mouw hij had vanmorgen al Susshi meegenomen. Ondertussen de was en de vaatwasser , de droger eerst gevuld en aangezte en dan alles opgeruimd
Het waanzinnig druk zowel heen als terug weg op de B320.
Dan heb ik eerst alle boodschappen opgeruimd en dan nog even naar de Spar om wat boodschappen te doen. Thuis gekomen nog Olympische opening kijken. De dronen vond ik bijzonder mooi en de pictogrammen erg leuk. Helaas het begin en de intocht niet gezien.
Het is ondertussen 5 uur en nog niet echt trek in avond eten. Denk straks een stukje stokbrood met wat lekkers.
Het wachten is op de kinders als ze op tijd zijn kunnen we nog even naar de finisch van de Ennstal Classic gaan kijken als ze willen en als ze al gegeten hebben.
Het was vandaag zeer heet en af en toe dreigde een bui maar het dreef steeds weer over.

Jannick kreeg een bericht dat het erg druk was op de weg en dat ze half 7 zouden komen. Dus hij belde dat het als het kan toch iets vroeger zouden komen omdat we naar de Finisch van de Classic wilden gaan. Dus om 6 uur waren ze en hebben ze beide hun Ennstal Classic T shirt aangedaan. Toen we aankwamen kwamen de eerste binnen en het was loeidruk . Valt er een gaatje in het pun
bliek en ik gelijk de wagen met Sabrina erin gezet kon ze staan op de wagen aan het hek. Theresa er naast en wij er achter. Er stond een yuppen echtpaar naast ons die het maar niets vonden maar als je denkt zo veel te zijn had je kaartjes voor de tribune moeten kopen. Wij stonden dus enige meters voor de Rampe en elke auto stopte voor ons. Sabrina vond het geweldig en kreeg geen genoeg van zwaaien en op haar manier enthousiast zijn. Dan riep ze steends Oma blau Oma blau dan kwam er een blauwe auto aan. Er kwam een auto aan met vleugeldeuren die ze geopend hadden en Sabrina bleef maar roepen en wijzen. Tegen het einde zijn we het terras opgereden bij Post en hebben we ijs gekocht en gegeten., Het was nog steeds snikheet. Sabrina wilde choco en blau dat laatste is smurfenijs. We hebben op het trapje naar het parkeerterrein gezeten. De horeca doet dankzij het weer zeer goede zaken alle terrassen puilen uit en er was enorm veel volk onderweg naar het centrum.
Dan naar huis gewandeld. Dan zijn we bijna thuis komt de Douglas van Red Bulle over . WE kijken hem na en steken over naar huis dan zie ik dat het vliegtuig terug komt en achter ons huis draait en heelass geen telefoon of camera bij de hand . Zo laag kwam hij over dat we elk detail konden zien en echt vlak boven ons huis. Maar het gaat zo snel dat voor je kan reageren dat vliegtuig al ver weg is. Was duidelijk een oefenvlucht voor morgen. Dan komen de Flying Bulls ook. Kinderen afgegeven aan Jannick en Theresa helemaal enthousiast toen ze de nieuwe huisdieren zag.
Wij aan wat stokbrood met mascarpone en gorgonzola. Zo een biertje samen delen. Wat Netflix een goed begin van het weekend.

Geweldig!!!! Onze kinderen genoten er ook altijd heel erg van. Trouwens wij vonden het ook erg leuk. Is de Bergprüfung ook nog steeds?

Annemarieke 2021-07-23 22:35:43

Heerlijk als de kinderen zo kunnen genieten, en mooi ook leuk al die auto's weer tr zien, doet me terugdenken aan de rally's die ik zelf vroegen heb gereden