Sinterklaas kapoentje

Montag 16.November
Het is nog droog en behoorlijk bewolkt en we halen op het balkon 23 graden maar de wind is fris en soms ook hard. Voor komende weekend geven ze eerst sneeuw tot op 800 m (dus ook bij ons) en daarna zakt het door tot in de dalen en een behoorlijk koufront met vorst. We wachten maar af maar je ziet iedereen nu de laatste dingen in de tuin doen en de houten stellingen rond de planten opbouwen.
Het was vroeg vanmorgen, Jannick kwam rondom 6 of zo zeggen dat hij wegging
en ik heb de babyfoon aangezet en ben om half 7 maar gaan douchen en om 7 uur Jan gewekt. Om half 8 Theresa wakker gemaakt en Jan had haar ontbijt al klaar en hij heeft haar om 8 uur naar de Kindergarten gebracht.
Ze rende vanmorgen gelijk naar boven om in haar schoentje te gaan kijken en ze heeft pepernootjes en een Sinterklaas dvd gekregen.
Jannick is naar Leipzig en komt pas volgende week maandag of dinsdag terug.
Hij is met de camper en aanhanger en een collega op weg gegaan. De aanhanger had hij bij de brandweer gestald want vannacht moest de camper ook al bij ons staan en dan is er geen plaats meer. De voorgaande dagen had hij ook de camper bij de brandweer gestald.
Gooide ik een bak met pindas door de keuken kon ik dat gaan ruimen en het lag overal. Dan eten koken voor tussen de middag. De wassen gedaan, gedroogd en opgeruimd. Jan heeft hout voor de kachel gezaagd kunnen weer even vooruit.
Dan is hij Theresa weer gaan ophalen en ondertussen stond het eten op tafel.
Daarna is ze lekker op de bank de dvd die ze gekregen heeft gaan kijken, (Sinterklaas en het geheim van het grote boek) ondertussen haar nootjes eten.
Ze heeft later nog geknutselden in een kleurboek een kleuplaat uitgezocht voor Sinterklaas helemaal uit zich zelf en ik heb hem er uit gehaald en ik moest haar naam er op schrijven en voor Sint Nicolaas. Dat heb ik gedaan en dan moest hij opgerold in haar schoen. Gewoon geweldig. Dan hebben we nog gezongen lees ik zingen en zij mee doen op haar manier. Wat ik leuk vind is dat ze een kleurplat heeft uitgezocht van een zwembad en waterglijbanen want dat vindt ze zelf zo leuk.
Ik zeg haar altijd dat Mama komt als de wijzer boven is, dan is het 19 uur geweest en wil ze weten wanneer Mama komt. Dus om 20 uur staat ze te wijzen op de klok maar en zegt Mama is er nog niet en dan gaat de deur open en vliegt ze de gang in helemaal blij en verteld dan aan Ingrid dat de wijzer boven is en ze verteld alles over de tekening in haar schoentje.
Ik heb Jannick gesproken en die was vanavond nog onderweg naar Leipzig, ergens bij Salzburg heeft de Camper pech gekregen dus naar een werkplaats en daar zeiden ze beter niet verder meer rijden. Is hij nog wel een stuk terug gereden tot Eben en daar hebben ze een andere auto gebracht en hebben ze alles overgeladen. Alleen geen Camper dus moeten ze in een hotel. Maar degene die het geboekt heeft van kantoor heeft een goedkoop iets geboekt met toilet en douche op de gang en zo maar ja in de Camper koken ze en zullen nu dus elke dag buiten de deur moeten gaan eten. Want een restaurant zal er ook wel niet zijn. Dan was het laat geworden en heeft het heel lang geduurd voor hij de grens over kon naar Duitsland.
Vandaag prachtige fotos gekregen van Bianca van Bo en Nina. Maakt me helemaal blij.
Wij volgen sinds vorige week een serie Club der Roten Bänder. Soms moet ik erg lachen maar nog veel vaker voel ik de tranen prikken. Geen idee of het in Nederland ook bekend is. Het was een bestseller boek en er is geloof ik ook een film van geweest. Over een groep tieners in een ziekenhuis die een bende vormen en elkaar helpen. Maar het is heftig.

Adaption der Serie "Polseres vermelles"
Hintergrund: Die Dramedy-Serie "Club der roten Bänder" basiert auf den wahren Erlebnissen von Albert Espinosa. In seinem 2008 erschienenen Debütroman "El mundo amarillo" ("Glücksgeheimnisse aus der gelben Welt“) beschreibt der katalanische Autor, Schauspieler und Regisseur autobiografisch seine Jugend, die vom Kampf gegen den Krebs geprägt war. Über zehn Jahre verbrachte Espinosa immer wieder im Krankenhaus – doch er besiegte die Krankheit mit Hilfe seiner Freunde und unbändiger Lebenslust. Die Erinnerungen an die "schönste Zeit seines Lebens"berührten seine Leser, allein in Spanien und Lateinamerika wurden mehr als eine Million Exemplare des Bestsellers verkauft. Als Drehbuchautor und Co-Produzent brachte Espinosa die Geschichte rund um sechs Jugendliche mit der Serie "Polseres Vermelles" im Jahr 2011 auch ins spanische Fernsehen – mit unglaublichem Erfolg. Denn im Gegensatz zu Krankenhaus-Serien, die sich meist um den Alltag der Ärzte drehen, nimmt "Club der roten Bänder" die einzigartige Sicht der Patienten ein. Für sie ist das Krankenhaus kein Arbeitsplatz, sondern der Ort, an dem sie ihr Leben verbringen. Bis heute wurde die lebensbejahende Serie in 13 Ländern adaptiert und in 18 Ländern ausgestrahlt. Besonders beliebt ist "Club der roten Bänder" in Italien, wo "Braccialetti Rossi" seit 2014 läuft und bereits eine dritte und vierte Staffel geplant sind. Aber auch in Lateinamerika ist "Pulseras Rojas" ein Hit und wird in Adaptionen von Mexiko bis Chile gesendet.

En omdat ik vandaag nog niet genoeg heb omgegooid (eerst een grote bak pinda´s dan een half liter glas water) eerst nog een aantal gelukkig lege bekers van de tafel en nu net een zakje met hele keine dropjes door de kamer en kon ik weer gaan rapen.

Ga maar naar bed en hoop dat het me morgen beter gaat.