goed nieuws

Oostenrijk, Salzburg

Wij zijn vandaag naar Salzburg naar het ziekenhuis geweest. Jan gaat woensdag het ziekenhuis in en hij wordt donderdag geopereerd. Zoals het er nu uit ziet is het goedaardig en gaan ze het via een endoscopie afschrapen dus niet de volledige prostaat wordt verwijderd maar ongeveer de helft aan weerszijden. wel onder volledige narcose.Ze denken dat hij met een dag of 4/5 naar huis kan mits alles goed gaat en hij zonder catheter kan.
De divertikels zitten niet aan zijn darm maar aan zijn blaas en ze hopen dat Jans blaas nu door het catheriseren kleiner geworden is want zijn blaas was enorm uitgerekt zoals een opgeblazen ballon.Zijn spieren werken niet meer dus heeft hij ook geen kracht om te plassen en hij voelt ook niets meer.
Ze hopen ook dat de divertikels dan kleiner worden.Als hij toch geopereerd moet worden eraan wordt het een grote buikoperatie.Ze zien het op dit moment goed tegemoed maar zeker weten is toch pas na deze operatie en de 3 maanden daarna.
Randy's operatie is een week uitgesteld en hij gaat dan dus de 20e het LMC in en wordt dan de 23e geopereerd.
We waren met nog een huis in Ramsau bezig maar de makelaar van de Steirische bank is een eikel en had het niet doorgegeven en het huis was dus nu weg. Zegt hij ter verzachting ook nog "ja je moest er wel voor in Oostenrijk wonen"alsof wij dat niet doen.Dus daar gaan we niet meer mee in zee.Dus we gaan nu kijken of we opslag of een garage kunnen vinden voor de meubels.We zitten hier niet op de schopstoel en wonen uitstekend en straks ipv de caravan het appartement.
Sorry Ria we hadden geen tijd om jullie te bezoeken.En ja we kregen de kaart van Angela.
Gisteravond zijn Jan en ik met een groep mensen uit Pruggern gaan Nordic Walken, het weer is hier nog steeds warm en zonnig.We gingen over de berg door het bos vanuit Pruggern richting Aich langs de Enns en langs de andere kant van de Enns terug naar Pruggern.Een route over paden en land.Heel erg leuk en gezellig.De man die de groep leidde konden wij totaal niet verstaan.Zo vlot binnenmonds Steirisch.Gelukkig wel een deel van de andere.Omdat wij voorin vlot doorliepen met een groep mogen wij ook op maandag en vrijdagavond mee gaan NW.Alleen als je het tempo aan kan mag je mee.De woensdag lopen ook minder getrainden mee en wachten we steeds op de achterblijvers.Dus vrijdagavond gaan we weer mee want het is een goede manier om het Steirisch te leren, de mensen te leren kennen en de omgeving.

13 april 2007 15:38 | Door: ria Jan. fijn dat het goed gaat, je weet dat er ook telefooncellen bestaan in Nederland? Sterkte voor de komende tijd en laat zelf eens wat van je horen,we wachten maar weer af.

molenaar.ruesink 2016-06-02 14:54:44

16 april 2007 07:28 | Door: Hilde hoi alledrie, laten we hopen dat de berichten goed blijven. we wensen jullie alle 5 veel sterkte voor de komende tijd. veel liefs van ons.