Verregende tractorrennen.

Wat een verschil met gisteren, het is donker somber en koud. Hooguit 16 graden en het hoosde.
Theresa was om half 7 wakker en haar dan maar tussen ons in gelegd. Dat was een festijn voor haar maar niet voor ons. We werden met kuffels en kopstoten overladen. Ze frutselde aan ons en had dikke pret.Uiteindelijk nog wel wat geslapen en was het half 10. Dan zijn we met zijn drietjes gaan ontbijten. Dat vindt ze zo gezellig. Ze wilde tv kijken maar we hebben een DVD van Tinkerbel aangezet. Die heeft ze ademloos gekeken wnat ze is dol op feeen. Ze kreeg een doosje van Jip en Janneke met manna erin. Meegenomen uit Nederland en Theresa is er dol op.
Vandaag is in Gröbming Winkl bij de brandweer , de Winkler Bierzelt en de 12e Klein-Steyer-Rennen. Er waren zeker een 80 tractoren in alle soorten en maten. We waren er heen gaan lopen , Opa achter de kinderwagen en daar begon het steeds meer te hozen. Dus voor de Rennen begonnen zijn we omgekeerd. Die tractoren moeten overal opdrachten uitvoeren zoals een appel met de mond uit het water halen, een houten koe melken enz. Het lijkt ook een beetje op oud Hollandse spelletjes. Er zijn opdrachten voor de rijder en de bijrijder. De enorme tent zat al helemaal vol en de muziek speelde al. We hebben nog de brandweer autos voorbij zien komen en later kon je die ook bezichtigen maar we vonden het wel goed zo. Onderweg kwamen we ook Ernst uit de Kleinsölk tegen met zijn tractor. Het was ondanks de regen een jolige boel en er werd volop getoeterd en gezwaaid naar ons. Thuisgekomen Theresa uitgekleed en in bed gelegd. Ze sliep gelijk. Wij een lekker warme bak met koffie.
Nadat Theresa wakker was geworden heeft ze lkker gespeeld en dan later hebben we gegeten met hapjes. Ik had komkommer met zazili en knoflo Ik had voor Theresa allemaal stukjes gesneden want ze is dol op komkommer. Ik heb later nog wat minisuzijsenbroodjes gebakken maar die vond ze niets.
Ik heb haar lekker in bad gestopt en haar nachtklaar gemaakt. Ze zat naast mij op de bank en ze zegt ineens nat nat nat. Ik eh uh? had ze haar luier stiekum uitgedaan en had geplast. Morgen komt ze weer en ik hoop dat we dan wat langer mogen slapen. Ik vond nog fotos van Randy Laura en Björn van hun vakantie in Marmaris. en van Jeroen.

Annemarieke Leuke fotos van die tractoren Ik heb dit jaar qua weer niets gemist maar ik mis Gröbming wel heel erg!!