De eerste sneeuwwwwwwwwwwwwwww

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen wakker van de wekker maar toch fit. Ingrid kwam op een snelle koffie want ik ging naar Christine. Gelukkig ligt de B320 in het dal want de sneeuwgrens lag bij ons en Jan heeft nog geen winterbanden. Jan hoefde mij niet op te halen want Christine moest naar Gröbming. Ze exposeert nu in de MEZ. Dat was haar gevraagd in Schladming toen ze daar haar beelden had hangen. Ipv een lege winkelruimte krijgen kunstenaars de kans om hun werk neer te hangen. Ze was volop aan het inrichten en op het parkeerterrein kwamen Thomas haar man tegen die ik denk de beelden had opgehangen-Maar Christine vond het met alleen de beelden aan de wand zo kaal en was met decoreren begonnen. Dat maakt het echt dat het er super uitziet. Ze heeft eem oude antieke stoel en een schoorsteen ombouw de acherzijde daarvan was ze met behang van een stenen muur aan het plakken en dan een kerstversiering erop en zo. Ga nog een keer kijken als het helemaal klaar is. Dan ben ik een rondje in de Mez gaan maken en had goede oogst voor wat cadeautjes. Dan heb ik Jan gebeld want het sneeuwde zo hard en het was zo koud.Tja de ene dag zit je in de zon bij nog 30 graden en dan in eens de temperatuurdaling en sneeuw en in de nacht minus 4. Ingrid heeft pech want nu is de Sölkpass dicht gegaan en morgen gaat ze naar de andere kant en moet nu over Obertauern dat is een flink stuk langer rijden.
Toen Jan me kwam oppikken was de sneeuw die bleef liggen net boven ons en in de middag knapte het op en trok de grens naar boven. Ingrid vroeg of we Rotkrautstrüdel wilden hebben en ja dat wilden we wel en ze had een sausje van zure room met kruiden en Topfen gemaakt. Zo dat was echt lekker.
Ook Jan vond het lekker.Je kan hier nooit alleen eten voor we zitten komen de kleine aasgieren Felicia en Fiep erbij zitten. Eigenlijk altijd bij Jan want daar hebben ze het meeste succes.
Dan kwam Sabrina want Ingrid moest wat dingen doen en ze kwam terug met een grote zak met een soort luxe pasta en een pakje met droge worstjes. Ze was bij de bank en had gelijk voor ons ook meegenomen ivm dat morgen wereld spaardag is. Ze zegt dan gewoon ik wil ook voor de anderen in huis meenemen en ze krijgt het dan ook. Dan nam ze Sabrina weer mee en een uurtje later kwam Sabrina weer want Ingrid ging Theresa naar de Skiclub brengen. Dan werd Sabrina weer gehaald en 1 1/2 uur later kwam ze weer want dan moest Theresa weer gehaald worden.Dan om half 7 was de rust terug. Jan had zijn bril niet op en Sabrina bleef hem aankijken dan zette Jan een bril op zijn hoofd en ze bleef hem strak aankijken dan zette Jan een 2e bril op zijn neus en ze moest schateren van het lachen.