Derde vakantiedag

Italië, Grado

3e dag Grado
Ook wij sliepen om 9 uur en ik werd pas om half 8 wakker, Theresa een beetje later.
We zijn in bed gebleven tot half 9 want het was geen mooi weer en waaide hard dus we misten niets. Theresa at zo waar 2 boterhammen wat al in lange tijd niet meer voor kwam en het waren ook nog echte volkorenboterhammen. Toch ook haar vitaminedrankje er achter aan want we gaan wel op zeker. Het was niet koud buiten maar donker en zwaar bewolkt dus geen strandweer. We gingen douchen en nog een beetje zitten in de tent .Tegen half 11 ging Opa en Theresa afwassen. Dus Oma hier een beetje opgeruimd. We leven uit de tassen maar er komt van alles uit maar niet meer erin.
We worden geplaagd door de muggen die we niet zien maar we hebben wel allemaal muggebulten die flink jeuken. We lopen het vooral op buiten de tent .
De douches zijn er genoeg en schoon alleen dat je binnen een halve minuut weer op het knopje moet drukkken en ik kan met mijn rug er tegen aan staan maar een kind niet ook heb je te weinig ruimte met een kind om te douchen en alles wordt nogal nat omdat er nauwelijks iets voor is hooguit waar het plankje waar je alle op zet en kan zitten een 25 cm de rest is open. Probeer maar eens lang haar uit te spoelen en dan is het van Theresa niet eens superlang en tegelijkertijd op het knopje te blijven drukken. Ik vind het een verkeerde zuinigheid want je bent veel langer bezig en je hebt toch echt hetzelfde water nodig. Je wordt hardstikke koud dus toen ik met Theresa klaar was eronder gaan staan om warm te worden. En ik had al gedoucht. Omdat het er niet uitzag dat het strandweer zou worden dachten we dan gaan we een dagje naar Trieste. Een heerlijke autorit langs de zee tot aan Trieste maar wat we ook deden alle parkeerplaatsen waren vol zijn we zelfs helemaal naar boven gereden waar ook het trammetje heen zou gaan. Maar zelfs na 3 jaar schijnt dat niet gerepareerd te zijn en ook daar konden we niet parkeren. We hadden onderweg prachtige uitzichten over heel Trieste maar uiteraard geen parkeerplaatsen. We zijn via de andere kant opnieuw Trieste ingegaan maar overal stond vol dan maar niet . Omdat het ondertussen wel heel mooi was geworden zijn we terug gereden en hebben we thuis gegeten en daarna naar het strand gegaan kon Theresa spelen maar er was behoorlijk zeewind . Daarna ijs gegeten met aardbeien en Theresa speelde voor de deur met een strandbal. Ze is vandaag duidelijk veel beter en was ook veel fitter. At beter en drinken ging ook goed. Misschien de buitenlucht of de zeelucht wat haar goed doet. Nu 19 uur en ze is bedklaar en mag een dvd kijken. Ze stoort zich totaal niet aan de kinderen buiten die best lawaai maken. Ik zit binnen en Jan zit buiten.