Ik heb mijn dag niet

Ik sta onder een slecht gesternte de afgelopen tijd maar dat zal toch niet eeuwig duren?

Mittwoch 16.März
Alles weer wit en het sneeuwt heel licht, de natuur kan nog niet beslissen.
Bij ons loopt ook niks op rolletjes en ik heb barstende koppijn na een nacht slecht slapen. Jan heeft ook de pest in want gisteravond kwam Ingrid ziek thuis en vroeg of wij dan Theresa naar de Kindergarten wilde brengen. Geen probleem.
Staan we speciaal op , staan we helemaal met jassen en schoenen aangekleed bij haar voor de deur is ze zelf Theresa gaan weg brengen nou dat valt even helemaal niet lekker.
Gisteravond al een aanvaring met Jannick omdat we zaken hebben te regelen in Nederland was de laatste kans om te vliegen eind maart en met easyjet zelfs nog de eerste week van april. Het is ook nog eens spotgoedkoop want voor 55 euro pp heen en weer kan bijna niet goedkoper. En ja het had op andere dagen gekund maar dan waren de tickets alleen voor een enkele reis al 250 euro pp. Maar ja Ingrid heeft 2 werkdagen in die week en zegt dat ze geen vrij kan krijgen en Jannick zegt dat hij op de dinsdag na pasen gelijk moet beginnen bij zijn nieuwe baas anders is hij zijn werk kwijt. Nou zijn wij al 3 jaar altijd beschikbaar maar af en toe gaat het bij ons even ook niet anders. Zij gaan ook een paar dagen weg en ze komen dan 2e paasdag terug.Deze periode was voor ons financieel niet haalbaar maar voor hen de enige periode dat ze samen tegelijkertijd vrij konden krijgen. De optie die over blijft moeten ze heel snel beslissen samen op vakantie gaan en Theresa met ons mee laten gaan. Want dan moeten ze heel snel een ticket boeken.
Jannick moet vrijdag alles rondom zijn aanstelling bij de nieuwe wergever regelen dus dan zou hij de optie mee kunnen moeten nemen om 3 dagen later te beginnen. En als Ingrid 1 dag vrij kan krijgen of ruilen gaat het om 1 dag later beginnen.
Ze boffen dat wij altijd in de buurt zijn , altijd bereid zijn maar het blijft de verantwoordelijkheid voor hen zelf en niet voor ons al voelt het nu wel zo.

De winter is weer voorbij , de zon schijnt de sneeuw verdwijnt letterlijk als sneeuw in de zon en het waait loeihard met een koude wind.

Ingrid gesproken en ze dacht dat we vanmorgen niet op waren omdat het zo stil was, dus een sorry en ze had zich weer goed gevoeld. Maar de wekker was echt vroeg afgegaan en we maken niet zo´n herrie bij het ontbijten.

Tickets voor Jan en mij geregeld, oppas voor de katten geregeld, gelijk een paspoort aanvraag voor mij geregeld op Schiphol, nu nog wat andere dingen overdenken. We gaan zondag 27. vanaf Salzburg met Easyjet naar Amsterdam en komen dan op zondag de 3.April terug. Ik dacht dan maak ik gelijk op Schiphol een afspraak om een paspoort te maken

Werd net gebeld dat onze ogenarts afspraak niet door kan gaan. De afspraak al zo wat een jaar geleden gemaakt maar kon toch vrij snel weer een plekje krijgen en dat wordt dan als we terug komen uit Nederland.
Ik kon alleen een afspraak op maandagmorgen om 7 uur krijgen of dinsdagavond om 21 uur of 21.30. Ik dacht als ik een hotel in de buurt van Schiphol vindt met schuttlebus dan blijven we 1 dag en dan op zaterdagnacht ook daar want we moeten zo vroeg weer vanaf Schiphol weg. Maar zonder kredietkaart vind je niet echt iets betaalbaars en 25 euro pp voor de schuttle is ook niet mis voor 3 ½ km. Nu afspraak van maandag 7 uur naar dinsdagavond 21 gezet. Op de andere dagen kan ik niet aanvragen omdat het 3 werkdagen duurt en ik uiterlijk vrijdag het paspoort moet hebben. En zonder kredietkaart lukt het ook niet om een huurauto te huren. Het domme is boek je met een kredietkaart is het ook heel veel goedkoper.
Maar het gaat uiteindelijk vast allemaal goed komen zit niet in mijn beste gesternte dit jaar.

Jullie hebben die drie te veel verwendt en je hebt gelijk dat het hun verantwording is. 😉

Marjanne 2016-03-16 20:27:41

Moeten jullie een slaapplaats hebben? Dan moet je even bellen.