Van alles niks vandaag met het weer

Oostenrijk, Salzburg

Van alles niks vandaag met het weer.

Het was vanmorgen 10 graden toen de dag begon maar verder bleef het zwaar bewolkt en werd het 12 graden. Valt tegen na al dat mooie weer.
Jan is vanmorgen begonnen met de lampenwissel in de huiskamer. De lamp boven de bank weg en er komen 2 hanglampen aan de wand maar daarvoor moeten ook onze trouwfotos verhangen worden. Ook zit er achter de bank vlak boven de vloer een stopcontactendoos die veranderd wordt en ook hier steken gewoon draden uit een gat in de wand . Dus allemaal niet even snel.
Eind van de morgen met Jan naar Letmaier en daar de schakelaars, stopcontactdoos, draad, stekkers enz. Gekocht . Ook de bodemplaten voor onder het badkamerlaminaat besteld zodat we ook een warme vloer krijgen want het badkamerlaminaat is best dun en dan sta je zo wat op de betonbodem. Gelijk 10 mm dik genomen zodat de vloer hoger komt dan de tegels. Verder doorgesproken hoe we de vloer moeten doen in de badkamer. Het is waarschijnlijk nooit voorzien dat er een badkamer boven moest komen en ze hebben dan ook alles verkeerd gedaan en dat mogen wij nu goed gaan doen anders lijkt het er op dat Jannick beneden anders nog eens het vocht van ons krijgen. Nadeel het kost heel veel geld om de vloer goed te krijgen. Hij moest ook zijn hoofd schudden dat er onder het bad niets is en dat we dat moeten gaan opvullen. Hij raadt ons aan dat niet met beton maar met Bituperl te doen en dan bodemplaten erop speciaal voor de badkamer en dan kunnen de tegels erop.
Er moet ook nog een deel van de vloer verwijderd worden dus voor we wat kunnen gaan neerzetten veel werk. Over de bodemplaten onder het laminaat komt een Glasseiden gewebe. Ja we weten waar we aan beginnen weten nog niet waar het eindigd. Volgens hen moeten we ook het laminaat lijmen anders komt er vocht onder. Wel kan alles met de zelfde flexibele lijm , tegels, Glasseiden Gewebe,laminaat dus dat scheelt weer.
Jannick had Theresa opgehaald en we konden eten. Na het eten ben ik met Jannick en Theresa naar Radstadt naar de oogarts gegaan. Zowel bij Jannick en mij was alles in orde. Mijn bril was ook uitstekend gelukkig maar ik heb hem pas een week.
Nog een rondje gelopen want onze ogen waren gedruppeld. Dan maar weer naar huis en een patatje gegeten bij de Kammimbiss.

Half 5 weg Jannick brandalarm, gelukkig loosalarm in het PV revalidatiecentrum.

Ik had gisteren in Schladming bij de sportzaak een paar schoenen gevonden van Meindl die me pasten en die ik mooi vond . Maar met 220 euro wilde ik nog verder kijken. Vandaag dezelfde schoenen gevonden en ze hadden alleen mijn maat en daardoor waren ze 155 euro. Heel de krantenbak leeg gehaald want misschien had ik nog een bon. Eerst niets gevonden maar vanavond vond ik er toch een met 15 euro korting en gratis verzending. Dus gelijk besteld voor 140 euro dus. Dat is 80 euro goedkoper en dan vragen ze zich af waarom de mensen over internet kopen.

Ik heb een fotos van Erna gekregen en oa eentje waar meisjes opstaan met de naam Suvaal en Braxhoven dus op de familiesite gezet en het is erg leuk als je de reacties erop leest. Ondertussen weet ik ook wie wie is en waar ik ze in de familie moet plaatsen. Er heeft een dochter van Jeanne Braxhoven gemeld en ik weet nu dat het dochters zijn van oude tante Nel. De andere is voor mij jonge tante Nel (Suvaal) en zus Tonia ook een Suvaal. De oude tante Nel is een zus van mijn Opa van Gijzen en de jonge tante Nel een dochter van haar maar getrouwd met een broer Jan van mijn Opa. Dus kan iedereen het nog volgen?? Verder een oude foto van mij met mijn Oma van Gijzen in de woning aan de Oranjegracht in Leiden waar mijn grootouders toen woonden.