Lachen om de Bergretter

Oostenrijk, Kleinsölk

Montag 3.Februar
Nou ik weet niet waar het slechte weer valt maar niet bij ons. Prachtige zonnige dag en het was vanmorgen heerlijk op het balkon met 11 graden.
De hele morgen de deur open, vind ik lekker en Felicia die graag in en uit gaat.
Beetje opgeruimd op het balkon want er zijn alweer heel wat dozen hout weg, plantenbakken nagelopen en water gegeven en komen al wat planten op. Voelt naar voorjaar.
Kreeg mijn friteuse van Ingrid terug en dan ook maar gelijk de olie gefilterd en de bak schoongemaakt, dan alles weer erin terug.

Ik had een afspraak gemaakt bij de arts in Bischofshofen en daarna realiseerde ik dat het morgen dus exact 10 jaar geleden is dat ik het ongeluk kreeg. Omdat Bischofshofen maar 14 km van Schwarzach is ga ik ook maar morgen bij de kapel van het ziekenhuis langs. Ik heb daar zo veel troost gekregen en ik heb de afgelopen 10 jaar zo veel gekregen om dankbaar voor te zijn. Vele malen meer als waar ik toen op mocht hopen. Dus wel een dag om even bij stil te staan.

Gisteravond samen met Jan weer een dvd gekeken van de Bergretter. Het is voor ons alleen al zo leuk om alle bekende plekjes te zien maar we lachen ook wel wat af want zo staan ze bij de Riesachwasserfall en dan lopen ze een stukje en staan ze op de Bachleralm richting Filzmoos. Ze staan op een berg in de Tauern en even later sjokken ze over de Dachstein. Het hotel waar een deel afspeelt staat in Irdning en niet in Ramsau. Het vliegveld waar de Heli vanaf vliegt is bij ons beneden in Öblarn. Maar het blijft leuk . Nog de 4. Staffel kijken en dan zijn we er klaar voor als de nieuwe serie over 2 weken geloof ik weer begint. Waar Jannick dan ook weer in mee speelt.(weten nog niet welke aflevering)
Ik moest heel erg lachen om de foto van Olivia als GJ Jane die op FB stond. Heb de foto dan ook maar weer eraf geplukt.