Een prachtige maandag

Vannacht weer een poos ernstige diarree gehad maar ik ben nu wel het nare gevoel kwijt dus ik denk dat ik het nu gehad heb. Ik hoefde niet vroeg wakkerte worden en nadat ik rond om 4 weer in slaap ben gevallen werd ik om 9 wakker.
Een prachtige zonnige dag die al vroeg begon al was er eerst nog vorst.
Ingrid kwam kofie drinken met de kinders en ging weer.
Ik had vanmorgen voor het eerst weer goed ontbeten en ook de koffie ging nu goed.
In eens dachten we wat is dat nou? we hoorden vliegtuigjes vlak bij en ik ging op het balkon kijken. Kwamen er steeds kleine legervliegtuigjes die achter ons als landingsstrook gebruikten in de sneeuw met skies onder de vliegtuigjes. Dan herinnerde ik me dat er ergens een aankondiging heeft gestaan dat er een leger oefening achter in Winkl wordt gehouden over meerdere dagen dus we kunnen nog iets verwachten. Ze schieten daar met scherp en als je ergens wat vindt niet rapen maar de instanties waarschuwen. Ik heb van een van de keren een videootje gemaakt en een foto maar moet nog kijken of ze goed zijn want door de zon was het moeilijk om te zien wanneer ze recht achter ons zouden zijn. Ik had verwacht dat er heleicopters zouden komen maar nee geen kleine vliegtuigjes. Zo beleven we hier altijd wat.
Ik moest nog dringend naar het postkantoor dus ik vroeg Jan of hij mee ging wandelen. Dus in de zon naar de MEZ en vandaar naar de grote Caritas gewandeld en dan zo rondom Gröbming. Thuis gekomen intussen 12 uur en eten gekookt. Ik had geen kleine verpakking klein gesneden vlees en ik had een reuze Chinakohl dus ook een reuze pan met bami. Daar eten we morgen nog een keer van. Ook nog wat emping en kroepoek gebakken en ik heb nog wat in de pot met atjar.
De familie van beneden is weg , Theresa is naar vriendinnetje Antonia.
Jannick heeft een ticket geboekt voor de trein ik dacht voor de 25e maart naar Wenen. Heeft een super luxe eerste klas met hapje en drankje goedkoper dan een 2e klasse ticket. Doe maar eens gek. Hij neemt dan de auto mee terug want heeft daar niet graag de auto meerdere weken staan. Want Ingrid gaat de 19e al naar Wenen met Sabrina. Het komt allemaal steeds dichter bij.
Dan een leuk nieuwtje , ik kreeg een appje van Pascal dat hij en Yasmin op 1 augustus gaan trouwen en we moger erbij zijn. Dat gaan we zeker doen de uitnodiging komt nog maar de aankondiging hebben we al gekregen. Ook hun zoontje Michael wordt alweer zo groot een scheetje om te zien.
Zo onverwacht weer iets leuks, nog geen idee waar ze trouwen maar ik denk in Asten waar ze wonen maar we laten ons verrassen. Voor ons niet zo heel ver een 1 1/2 uur rijden. Dus ook op zoek naar een hotelletje daar. Maar eerst even wachten of het daar echt is.
In de middag verder rustig aan en ik heb geen last gehad ,ook niet dat ik gegeten en gedronken had.
Ik vond een mail van Bianca en ook al is hij de 8e verstuurd ik heb hem niet eerder gezien of ik was kippig of hij is pas veel later binnen gekomen. Foto van Nina erbij .

Ben benieuwd naar de foto's. Had de aankondiging/waarschuwing gelezen.

Annemarieke 2019-02-18 16:53:22

leuk dat video gelukt is van de vliegtuigjes, want dat maak je echt niet vaak mee, wel jammer dat je niet meer kon zien. XXX prettige week samen