Jan weer thuis

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen was ik op tijd wakker na een redelijke nacht. Ik was net klaar met douchen toen Theresa kwam zeggen dat ze naar de Kiga ging. Dus babyfoon aan en Sabrina bleef lekker slapen tot Mama terug kwam.
Nog even Jan gebeld of er niets veranderd was maar nee dus samen met Ingrid en Sabrina naar Schladming. Daar heb ik eerst de tas met kleding gebracht die hij aan moest om naar huis te gaan. Ik wil geen ziekenhuiskiemen meenemen. Jan moest nog wachten op zijn ontslag papieren.
Dus dan eerst boodschappen gaan doen bij de Hofer en de Penny. Dan Jan gebeld toen wij klaar waren en nog 5 minuten. Dus heeft Ingrid eerst Sabrina op de parkeerplaats gevoed en dan ben ik Jan gaan ophalen. Eindelijk weer terug naar huis.
Tijd om eten te maken, lekker biefstuk van de Fürstenhof in de roomboter, lekkere kiemen daarbij van rode bieten en mosterdzaad en een Semmel. Jan at maar de helft dus die heeft later nog de rest gegeten.
Hij is nog zwabberig maar hoesten niet meer daarentegen heb ik het nog steeds benauwd.
Jan moet ook zijn ziektebriefje verlengen aangezien ik toch naar de huisarts ging heb ik het maar meegenomen want Jan loopt nog nog niet erheen en auto rijden ook nog niet. Maar het was goed en stempel op zijn papier gekregen en hij kan thuisblijven tot hij zich weer goed voelt. Ik kreeg een verwijzing voor een longfoto en ze wilde dat ik morgen ga. Nou dat gaat niet lukken, Jan rijdt niet , Jannick heeft morgen zijn praktijk examen voor zijn Berufskraftfahrer en daarna moet hij gelijk zijn auto ophalen en door naar Salzburg en op de terug weg in St Johan im Pongau nog een reparatie aan zijn auto laten doen. Ingrid moet Theresa uit de Kiga halen en ik ga niet 1 1/2 uur met het openbaar vervoer een stuk lopen foto maken weer een stuk terug lopen en geen idee wanneer ik dan met een trein of bus terug kan want dat is maar een paar keer per dag dan kan je mij ook laten afhalen omdat ik niet meer kan. Geen idee wat verder want een alternatief of medicijnen bied ze me niet. Deze week gaat het niet lukken en als ik me maandag nog zo voel ga ik naar de andere huisarts hier en maar eens kijken wat die zegt. Misschien kan Jan dan wel rijden en is het mogelijk om naar Liezen te gaan. Wanneer het bij ons allen om de zelfde kiemen of wat dan ook gaat kan ik me voorstellen dat ik de zelfde antibiotica als die Jan kreeg mij ook zou helpen. Maar ik heb zo´n gevoel dat ik ook eerst door mijn hoeven moet zakken. Ze kan ook bloed laten prikken wat mijn ontstekingswaarden zijn, had ze bij Jan ook niet gedaan en in het ziekenhuis was dat een van de eerste dingen die ze gedaan hebben en die waren bij Jan ook verhoogd.
Voor ik de deur uit ging nog snel alle papieren van de vorige reparatie van mijn camera gekopieerd, brief geschreven en alles in een doosje opgestuurd naar het service centrum van de Nikon . de reparatie is precies een jaar geleden uitgevoerd kostte me met alle bijkomende kosten 150 Euro. Dus nieuwsgierig wat ze nu zeggen want het is exact hetzelfde. Vanmiddag kwam met de post mijn nieuwe camera. Ik heb dit keer een canon gekocht en een ongeveer gelijke outdoor camera. Ik had eerst een ander uitgezocht die was goedkoper maar overal levertijd einde maart en dat vind ik een risico als ik 1 April vertrek. Mijn stembiljet uitgeprint ingevuld en in de enveloppen die ik al gekregen had. Dus mijn stem is weg en zeker niet op Geert want die is alleen voor de echte Nederlander. Hij zegt dat hij namens al het Nederlandse volk spreekt maar niet namens mij dus ik trek de conclusie dat ik geen Nederlander ben.
Was vanmiddag op het balkon 25 graden in de zon vanmorgen was het -9 en toen ik van de huisarts kwam waren de plassen op het pad alweer bevroren. Ze zeggen dat er weer sneeuw komt .

Gelukkig is Jan weer thuis nou maar rustig weer aansterken zeg maar tegen Jan dat hij ons niet meer zo laat schrikken en Nicolette verwen Jan maar goed