slecht weer

Dienstag 21.Juli
Het weer nog steeds erg warm tot heet, in de middag wel wat buitjes zelfs met zon en 30 graden. Er is wel weer heel slecht weer opgegeven en ik geloof dat het in het Murtal is neer gegaan.
We doen zo min mogelijk, eten buiten en hebben het balkon behalve het zonnescherm ook nog ons eetdeel met een laken afgeschermd.
Eind van de middag kwamen Theresa en Ingrid thuis. Kreeg een flinke zak met Eierschwammeln die haar broer gezocht heeft. Zelf heeft ze een nog grotere zak. Ik begreep dat het slechte weer bij haar moeder ook flink heeft huisgehouden. De tuin is verwoest.
Tja het is ook allemaal zo extreem.
Het is ook jammer dat het vaak in de avond los barst want veel leuke dingen vallen daardoor letterlijk in het water. Toch neemt de grond het water niet op, er zijn in de regio al op 3 plaatsen bosbranden geweest. Veroorzaakt door blikseminslag.
ze het helemaal zat en wilde ze alleen maar zitten. Die hitte valt voor kinderen ook niet mee.
We waren net thuis toen de deurbel ging er een collega van Ingrid voor de deur stond, die kwam kijken naar de bouwput en as zaterdag komt hij meten en uitzetten. Daar moet Jan hem dan bij helpen want Ingrid en Jannick werken zaterdag allebei.
Nu is het 19 uur , 30 graden in de schaduw maar er komt nu wat wind opzetten wat het aangenamer maakt, er komt ook wat bewolking nu en hopen dat het daarbij blijft.