telefoon klingelt maar waar

telefoon klingelt maar waar?

Donnerstag 22-Jänner
Weer een prachtige zonnige dag na een aardig nachtvorstje. Jannick kwam zeggen dat hij weg ging en Theresa was even later wakker. Ontbijtje van Opa en dan wat kika en boekjes lezen , spelen met de poppen en was het alweer tijd voor het middageten. Dat ging er ook bij haar vlot naar binnen . Ze is dol op pasta en dit was een bamischotel met gewokte groente en vlees. Nog even spelen en dan toch echt een middagslaapje. Ze heeft een uurtje geslapen en dan met de Tiptoi spelen. Oma heeft het 2. boek er ook op gezet . Dan kwam toch mama thuis, flink balend van haar werk want ze was weer later en het is momenteel chaos daar. Alle ziekenhuizen in de omgeving hebben opname stop, door de vele ski ongevallen geen plaats meer maar Schladming dus niet en ze hebben geen plaats. Een arts wil zijn patienten niet naar huis sturen, eigenlijk mensen die niet in het ziekenhuis horen maar in bejaarde of verpleeghuis dat neemt de bedden in die ze nodig hebben , of de mensen kunnen niet naar huis omdat de papieren niet klaar zijn. Eerst was de helft van de verpleging ziek en moesten de anderen de extra diensten draaien , nu is de andere helft ziek .
Maar goed voor mij was ze te laat thuis zodat ik met Jan mee kon gaan naar Schladming. Ga ik morgen maar.
Kan me voorstellen dat die allemaal denken laat het maar warm water gaan regenen .
Eind van de middag ging mijn telefoon, ik hoorde hem maar zag hem niet. Het was bij de zithoek maar kon hem niet vinden. Ondertussen opgehouden met klingelen dus daar kon ik niet meer mee zoeken. Stok onder de bank langs , kwam van alles te voorschijn van Theresa en de katten maar geen telefoon. Dan de zithoek van zijn plaats geduwd en ja hoor daar was de telefoon.
Dan maar even terug gebeld en het was de man die ook in Gröbming met zijn vrouw woont en die mijn zussen en nicht ontmoet hadden. Afspraak voor zaterdag maar ik moest eerst even kijken of dat zou gaan lukken want Ingrid werkt zaterdag en Jannick heeft Eisstockschießen van de brandweer. Maar Ingrid werkt tot 14 uur en zorgt in ieder geval dat ze op tijd thuis is , Jannick weet niet hoe laat het toernooi is afgelopen. Het is voor hem de eerste keer dat hij überhaupt zo iets gaat doen. Hadden we al die tijd ik geloof 6 van die dingen in de kelder en niemand wilde ze hebben. Ingrid dacht dat er 2 waren gebleven en de rest weg maar niets meer te vinden. Nu heeft hij er een overgenomen.