woelig weekje

Oostenrijk, Kleinsölk

Vrijdag 10 juni
De afgelopen week sterk wisselend weer, vandaag sterk bewolkt maar ook zon.
Gisteravond naar een juice avond geweest in Gröbming. Stond ik net mijn haar te kleuren belde Christel om te vragen of ik een auto ter beschikking had want ze was hopeloos vast vast komen te zitten, trein 40 minuten vertraging en geen aansluiting. Ik zei dat het goed was en ze zou nog terug bellen op dat moment stond ze in Bisschoffshofen, maar kon tot Radstad komen. Dus mijn haar uitgespoeld en op weg gegaan, uiteindelijk ging deze trein toch overal stoppen en konden we haar bij Moosheim ophalen. Het was leuk haar weer te zien en we hadden nog wel wat bij te praten. Jan heeft ons bij Bachler afgezet in Gröbming. Het was een erg goede voordracht en een grote opkomst en reuze gezellig. Ineens hoorde ik alle alarmen afgaan en ze bleven gaan, Jannick gebeld want die was in Schladming in het ziekenhuis, zat daar op een bijscholing. Hij wist nog niets maar ook van hem was het wasserrettung alarm afgegaan maar hij wist nog niets. Daar overal de alarmen afgingen en ook in Schladming moest het wel iets groots zijn.
Later toen Jan mij kwam ophalen zei hij ze staan op de bruggen met grote schijnwerpers en dreghaken. Later hoorde ik van Jannick dat er inderdaad iemand gesprongen was en ook al gevonden. Ze weten bij de wasserrettung niet wat er aan de hand is want dit is dus de 4e in korte tijd. Een hebben ze zelfs nog niet gevonden.
Het is deze keer waarschijnlijk iemand die we kennen , dat het de vrouw van de ex burgemeester van Ramsau is. Ze stond ook als waardin in de Sattelberghütte. Ze was als laatste gesignaleerd op het station dus de treinen zijn stilgelegd en de Enns kwam in aanmerking. Dus vanaf Schladming tot aan het Selzthal alles paraat, wasserrettung, brandweer van veel plaatsen enz. Waarschijnlijk is ze bij het station het spoor opgegaan en dan tot aan de spoorbrug en daar voorover vanaf gesprongen, dan heb je al zo erg hoofdletsel dat ook in weinig water je verdrinkt. Ik kan het nog niet vatten. Ze is vrij snel in het water gesignaleerd maar kon daar niet geborgen worden dus bij het volgende punt waar ze gesignaleerd werd zijn ze met kano's van de brandweer Schladming de berging gaan doen.
Alweer een begrafenis in Ramsau, pas nog een Steiner die bij bergklimmen in het buitenland afgestort is en omgekomen, die was pas 27 jaar. Helmut is net een jaartje gestopt na 35 jaar burgemeester zijn, als het echt zijn vrouw is dan is dat hard.

Vanmorgen vroeg op want ik moest naar Salzburg voor onderzoek en ct scan. Jannick is meegegaan en dat is altijd prettig. Hij weet de weg en regelt makkelijk alles. Het was geen probleem dat hij bij de onderzoeken bleef en hij mocht zelfs mee kijken bij het scannen.
Het ergste vind ik de enorme hoeveelheid radioactieve vloeistof die ik in een uur naar binnen moet zien te krijgen. Bij het nagesprek kreeg ik te horen dat het inderdaad gegroeid is en dat ik volgende week op de speciaal ambulance moet komen. Het was niet echt een verrassing voor me maar toch een domper. Dus dan ga ik volgende week donderdag opnieuw naar Salzburg en nog geen idee hoe of wat.