Volkslauf

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 16 januari
Vandaag een druk programma in de Tour de Ramsau want behalve Volkslauf staan er ook de Oostenrijkse Kampioenschappen klassiek op het programma en de Oostenrijkse kampioenschappen voor Masters op het programma. De wedstrijden gaan al vanaf 9 uur van start en alleen voor de Oostenrijkse kampioenschappen staan er al 380 atleten uit binnen en buitenland aan de start.
De Volkslauf gaat om 13.30 van start en ze beginnen met de 10 km skate, de marathon klassiek gaat niet door . De marathon skate is naar 2 ronden van 12 ½ km ipv de 30 km ronde.
Er is ook een kinderwedstrijd. Prachtig zonnig weer en aardig wat toeschouwers zorgen voor de goede entourage.
Ik liep een goede eerste ronde maar de 2e ronde ging totaal niet meer en liep een flinke achterstand op maar ik heb het uit gelopen. Met de complimenten aan Leo die gewoon lekker goed liep. Haje liep wel de marathon. Ik was bijzonder ontevreden en ik merk gewoon dat ik veel te weinig kilometers gemaakt heb de afgelopen maanden. Maar morgen weer een dag , hoewel ik er nu even niet aan moet denken dat ik na de 25 km van vandaag morgen nog een klassieke berglauf moet doen. Jannick