Poetsmania

Om 8 uur opgestaan, na het douchen de badkamer gedaan. Aankleden enz. en wat ik zoal in de morgen doe. Ik moest wel op tijd eruit want er komt tussen 8 en 12 iemand van de verzekering voor de auto van Jannick. Ze stappen over maar dan moet er eerst iemand kijken. Dan eerst wat te ontbijten gemaakt. Jan heeft voor mij bovenop de boiler en het rooster schoongemaakt. Ondertussen heb ik de was in de droger. Als die klaar is moeten we de wasmachine wat naar voren halen en de droger wat naar achteren want ik kan met moeite de zeep in het bakje krijgen. Jan maakt daar alweer een drama van met dan moet ik wachten op Jannick. Maar ik denk dat het mij ook wel lukt. Ik had de boiler op een lagere stand gezet maar dat is in de winter toch te koud. Dus die zet ik dan ook terug. Dan ga je de knop heter zetten en is het water te snel op.
De verzekeringsmakelaar is geweest en ik stond in de deuropening te wachten staat Meli ineens achter mij. Ik schrok mij te pletter. Dus ik zei haar ik dacht dat je sliep maar ze zei ik heb zeker 5 wassen liggen dus eerst die maar gaan doen.
Ik ben aan het middageten begonnen en gelijk aardappelen voor morgen meegekookt. Ik ga morgen naar Christine ipv woensdag.
Dan met Jan samen gegeten, smaakte best .
Toch weer met soppen begonnen, de vitrinekast ziet er niet uit maar is best veel werk. Heb ik een stuk gedaan ,ben ik alles terug aan het zetten valt er een glazenplaat uit. Ik houd het tegen met alles erop en Ik roep Jan die achter mij staat en geen aanstalten maakte om even te helpen toen viel de hele meute eraf. Mijn Delfs blauwe molens zijn gehalveerd en er is eentje bij die me zeer doet. Dat is een moderne windmolen met 3 rotorbladen. Dan de vuilnisbak erbij gezet en geruimd. Ik dacht nog kon die er niet uitvallen voor ik daar had schoongemaakt. Het is niks waard maar het was onze verzameling. Ik geloof tijd voor vernieuwing.
Daarna dacht ik bij mezelf morgen weer een dag.
Ik heb de knoop doorgehakt en ga niet ver weg op vakantie. Ik ga een week naar wenen en de kinderen mogen mee en er is plaats voor 6 dus ik laat de keus aan Jannick en Meli of ze mee willen. Alles is onbetaalbaar als je met kinderen in de vakantie wil gaan.
Ik heb een appartementje voor 6 van 2 tot 9 september. Ik wil graag een keer naar Bratislawa, dat kan ook met de boot.
Er is genoeg te zien in de omgeving. Dus een keer een stedentrip. Het weekendje is goed bevallen. We zitten een uurtje van het familiepark in Burgenland. Voor als we iets anders willen maar ik denk dat het Prater ook wel leuk is.
Jannick kwam eind van de middag yoghurt brengen. Ik denk omdat hij heidelbeeren niet lekker vindt maar ik kreeg behalve 2 heidelbeeren ook een vanille.
Dag weer voorbij en dik tevreden.

Dat vind ik juist een van de lekkerste! Grappig hè , hoe smaken kunnen verschillen.