Ik ben zo verdrietig en baal enorm

Donnerstag 30.März
Kwam Ingrid binnen stormen, wij babyfoon en zij ging Theresa van de Kindergarten halen. Die hadden gebeld want Theresa heeft Schafblattern of wel waterpokken. Het wordt hier ook Windpocken ,Feuchtblattern genoemd. MOET DAT NOU 2 dagen voor we weg gaan. Arme kind want Ingrid had het er al over dat ze niet mee kan vliegen. Mij maakt het niet uit. Even op internet gekeken en het zou niet uitmaken , het is omdat de scholen willen dat de kinderen gehaald worden en thuis blijven want noodzakelijk is het niet. Ze hadden nog 4 kinderen oplaten halen. Het is al besmettelijk 2 dagen voor er ook maar iets te zien is dus eigenlijk zinloos.Uiteraard wat anders bij koorts of bijverschijnselen. Het is vervelender als ze Sabrina besmet.
Op school heerst het dus en ze hebben de kinderen nagekeken en Theresa heeft 3 rode pukkels op haar rug en 1 op haar arm dus ze heeft waterpokken volgens de Kiga . Ze is niet ziek en je kan van die pukkeltjes ook niks zeggen dus gaat Ingrid toch maar braaf naar de kinderarts vanmiddag. Ze zien je in Nederland bij de kinderarts aankomen. Wijzen ze op hun voorhoofd. Ik denk dat je zelfs bij de huisarts niet hoeft aan te komen.
Ik mag mee naar de kinderarts want er moet er een bij Sabrina blijven.
Net nog even snel bij de Billa de ontbrekende marsepein gehaald en gelijk Marillenjam want die heb ik ook nodig en had ik ook niet meer.
Omdat ik eigenlijk volgende week weer heel vee schoonmaakdingen moest doen ben ik nu maar begonnen, de koffiemachie ontkalkt, Bruhe schoongemaakt en de machine ook. Nieuwe waterontharder erin. Wasmachine reiniger in de wasmachine en draaien , vaatwasser reiniger in de vaatwasser en reinigen. De bakjes rubbers enz schoongemaakt. Ik had nog een was te draaien en te drogen. Tussendoor eten gemaakt en gegeten. Me rot gezocht naar mijn 2e nieuwe varifocale bril en gevonden. Alle brillen in een doos behalve deze had ik in het medicijnkastje gelegd. Want ik ben nogal een mol zonder. Vanmorgen was het niks het weer maar nu weer warm en zonnig. Dikke twintigers heerlijk.En vandaag een keer geen wind.
Naar de kinderarts maar ze moest om half 6 terug komen en dan was Jannick er dus ik hoefde geen 2e keer mee.
Ik baal zo ontzettend , ze heeft waterpokken en Als ze koorts of meer krijgt dan mag ze niet mee. Wat moet ik in een pretpark en een pony, ik krijg de kosten die ik gemaakt heb niet terug . Afgezien dat de impact nog veel groter is ook met het feest. Ook de tickets krijg ik niet terug. Kaarten voor Plopsaland wat moeten we daar zonder kind.
Hoe vertel je een kind die zich al maanden bezig houdt dat ze niet mee mag. Hoe groot is de beschadiging die het haar brengt .Ik heb dus nu ook totaal geen zin meer.