Muttertag

Sonntag 14.Mai

Het zal veel mensen een vreugde zijn dat de Sölkpass weer open is. Meestal gaat hij open met Muttertag maar dat lukt niet altijd.
Vanmorgen om 9 uur eruit en dan nog haasten omdat Dominik zou komen.
Was net klaar en daar was hij. Kreeg van Dominik een roos en een doos Merci en van Trixi ook een doos met chocolade. Van Jan ook al chocola en een roos. Ik was verbaasd want van Jan kreeg ik een doos Droste in een mooie doos met tulpen erop. Dus ik zei hem he echt Nederlands en heb je dat hier gekocht? Ik had het nog niet gezien hier. En ja dus bij Zuckerl Zeit in Schladming.
Jannick heeft het grootste deel van de ochtend in de keuken gestaan en het rook zo goed in huis. Het eten was bijzonder lekker, asperges in Hollandaisesaus, rosemarinaardappeltjes uit de oven en een soort van reuze gevulde gehaltballen in een zelfgemaakte chilisaus ook in de oven gemaakt. Daarbij een goede Lambrusco die hij nog in Parma gekocht had.
Oma is nu heerlijk soezerig. Jan had de kindertuinspulen en zandbakzaken van de zolder gehaald. Ik heb vanmorgen in de tuin in de zon gezeten en konden Theresa en Dominik spelen. Nou dat samenspelen ging niet echt want Dominik mag niets van Theresa dus die steeds Oma ik mag niet . Geprobeerd om het haar duidelijk te maken maar ze hoort gewoon niet toe. De zon kwam af en toe vol door maar heel veel bewolking en rond het middaguur zeer donkere wolken . We hadden overwogen om buiten te eten was 25 graden maar dorsten het niet aan en tijdens het eten regemde het dus ook. Daarna kwam de zon afwisselend weer tevoorschijn maar droog.
Er kwam een moment dat ik het zat was en dus met Dominik naar boven en Theresa moest beneden blijven dus brullen.
Nu 3 uur en Dominik op de bank met een dvd en Oma even niets. Opa is weer ergens in huis wat aan het doen.
Trixi was gisteren toch laat pas na zevenen en vanavond zal het niet eerder zijn.Ze werkt nu in het Michaelerberghaus , we waren daar nog nooit maar het ziet er geweldig uit.
Als het een keer mooi weer is gaan we naar boven.

DE dag kan niet mooier worden eindelijk na 18 jaar is Feijenoord kampioen. Wat zou mijn vader genoten hebben.