Alweer problemen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

We zijn weer echt terug van weg geweest.
Jannick had gelijk weer problemen met trainer en school. Voor we weggingen liet zijn trainer niets van zich horen.We wisten ook niet dat hij naar het EC in Italie was en daarna zelf de Vasaloppet in Zweden liep. Jannick had moeite gedaan om hem te bereiken wat dus niet ging. maandag had hij training met een andere trainer en die had gezegd dat hij de volgende dag terug zou zijn en dat Jannick moest smssen.Nu vinden ze op school dat Jannick dan maar op goed geluk had moeten komen en op goed geluk wat meebrengen want nu was hij ongeoorloofd afwezig. Woensdag was Jannick naar de schiettraining van Mark en ook dat was ongeoorloofd afwezig ook al had hij dit gemeld aan zijn trainer.
Dan komt hij in de klas en zegt de leraar "dit is onze nieuwe leerling"waarop Jannick vraagt waarom en dan zegt hij dat Jannick dus alle dagen afwezig is geweest zonder toestemming of verlofaanvrage. Maar er is wel verlof gevraagd. De directrice heeft het waarschijnlijk niet doorgegeven. Dus Jannick zegt hem dat er wel verlof is gevraagd en toen kon hij uit de klas vertrekken.Ik heb de hele morgen op school zitten wachten tot ik de directrice kon spreken. Ik heb tot op heden geen antwoord op onze brieven van januari. Nu verbiedt ze dus gewoon de schiettraining in trainings of schooltijd terwijl eerst het afhing van de toestemming van de trainer en die geeft het niet, wel zou ze met de leraar bespreken dat Jannick wel verlof had.
Ze beginnen een 2e biathlongroep op school maar ze houden Jannick weer er buiten.Met de overgang naar de derde groep is dus nu wel duidelijk dat Jannick eruit moet.Zijn enige kans op een sportcarriere is dus nu Eisenertz anders houdt het gewoon op. Als er geen bond is die voor je vecht houdt het hier gewoon op.Ze kunnen maken wat ze willen.

We waren voordat we naar school gingen eerst op zieken bezoek gegaan bij Michael Baumann, die was erg blij met ons bezoek, hij is erg bewust van het feit dat dit het begin van het einde is maar draagt het met humor.We gaan als het even kan hem op zoeken.
De ledigheid valt hem zwaar,hij kan alleen wat schrijven en dat doet hij ook.
Hij schrijft zijn levensloop voor zijn nabestaanden.Voorheen ging hij nog de hond uitlaten,hij in de auto en de hond er buiten. Nu kan hij alleen nog liggen.
Zijn schaapjes voert zijn vrouw nu.