Hooien

Oostenrijk, Kleinsölk

Woensdag
Weer erg heet, en Jannick kwam mij om 14 uur halen om bloed te gaan geven in Schladming.
We hadden allebei al meerdere malen een dringende oproep gekregen en nu ging het.
Dat is altijd een gezellige boel en Jannick kon gelijk een uurtje invallen voor iemand en ik ben in de tussentijd inkopen doen. Dan samen een ijsje gegeten en weer naar huis. Jannick is een grote zenuwpees want vrijdag heeft hij zijn ambulancechauffeur examen. Hij moet slagen want hij wil een baan bij het rode kruis en dan moet je het hebben.
De afgelopen week alleen maar bezig met leren en rijden.
Jan is in de avond weer gaan hooien en kwam wat vroeger terug 22 uur. Sebas heeft niet goed opgelet en is de messen van de maaier verloren, die zitten en zaten in het hooi. Jan heeft er 2 gevonden maar ergens moeten er nog 2 zijn en die komen pas tevoorschijn als het hooi gebruikt wordt. Die jongen heeft echt zijn week niet. Krijgt hij eerst een preek van Elfriede komt later Hannes krijgt hij weer een preek. Over je kop erbij houden en geconcentreerd werken. Hij is jonger dan Jannick, ik schat 18