Zo bijna weekend

Oostenrijk, Aich

Vanmorgen wakker voor de wekker en keurig op tijd de deur uit, Jan heeft me bij Christine afgezet. Na gedane zaken een uur lang samen koffie gedronken en geklept. Soms heb je dat nodig.
Thuisgekomen de keuken opgeruimd, Jan had de keukenkastdeurtjes al gedaan dus het zag er snel opgeruimd op. Nu zit hij alvast aan de kippensoep en wel het allerlaatste van de enorme pan. Zo maak ik nog wat tostis . Veel tijd om uitgebreid te koken heb ik vandaag niet, straks komt Willi Kraml van Hauser Kaibling Skischule.
Hij klinkt aardig en noemt me heel joviaal bij mijn voornaam.
Het is zeer donker en koel weer en het regent, gisteren hadden we nog in de morgen volle zon en in de middag bewolkt en niet koud. Op de bergen sneeuw verwacht. Het schijnt een week slecht te blijven maar dan toch weer 2 mooie dagen. Naar die 2 dagen kijken we dan maar weer uit want de herfst kan hier gewoon heerlijk zijn. Eigenlijk heeft elk jaargetijde zijn bijzondere en mooie kanten.
De was van Ingrid uit de droger gehaald en die kwam ze net ophalen.
Om half 2 kwam Willi met zijn compagnon en een leuk gesprek gehad, ze boden meer dan ik wil hebben en nu moeten ze eerst overleggen met de Steuerberater of mogelijk is wat ik wil. Duurt even want eerst gaat hij met vakantie .
Maar goed ik ben nog niet uitgeschakeld.
Ingrid kreeg goed nieuws want de Pflegestufe van Sabrina is van 3 naar 6 gegaan en dus krijgt Ingrid veel meer geld wat in ieder geval een beetje tegemoed komt met het feit dat ze niet meer kan werken. Goed nieuws moet er ook af en toe zijn.
Zo is het leven met ups en downs maar soms te veel downs en geen evenwicht meer.
Ingrid ging met de kinders erop uit want het is even wat minder regen. Ik hoop dat Elke belt om wat af te spreken toen wij gisteren Gröbming inreden zagen we haar net eruit rijden. Dus we hadden elkaar maar net aan gemist. Er is van alles in het weekend aan evenementen maar het wordt nat en koud en dat is precies wat ik dan niet graag ga doen. Afgezien dat men voor de Aicher Kirtag entree moet betalen en niet te weinig ook. Zoals Christine zei er wordt alleen maar gezopen. En ik snap niet wat er zo leuk aan is om je vol te laten lopen. Volgende dag hoofdpijn en portemonnee leeg. En zij en ze hebben nog dorst ook. De Airpower had ik nog wel heen willen gaan maar gezien het weer ook niet echt een optie, je kan niet ergens op de bodem gaan zitten en de hele dag in de regen is ook koud. Het is een keer in de 2 jaar en we hebben het al een keer gezien . Zeer de moeite waard . Maar zoals tegenwoordig bij alles wat leuk is staan de milieuactivisten al klaar om het te verpesten. Net zoals de Groenen en de Neos die hier in de politiek willen dat iedereen met het openbaar vervoer gaat en extra belasting willen voor wie dat niet doen. Als ze dan ook de hotelkosten overnemen omdat we niet thuis kunnen komen als we met het openbaar vervoer gaan vinden we het geen probleem. Ze zouden eens een maandje wat een weekje is denk ik al genoeg om op het land te leven zonder auto. Dan wel alles doen wat ze altijd doen.
We mogen dit niet en dat niet maar de komkommers liggen nog altijd in het plastik verpakt in de schappen. Ik kocht altijd droge worstjes van de boerderij en die hing ik dan op maar die moesten ineens van de EU verpakt worden. Nu kan ik ze ook niet meer zo lang bewaren en ophangen. Moraalpredikers maar zelf met een luxe vakantie gaan, in een dikke auto rondrijden en die jongeren bedoelen het goed maar ga eerst maar eens je geld verdienen en je zelf onderhouden, na hun demonstratie ligt het vuil hoog opgestapeld op de straat. Hun telefoon non stop in de hand wat schijnbaar niet slecht voor het milieu is.
Ja ik weet het ik ben een oude zeurpiet ligt vast aan het weer dat ik chagerijnig ben.
Jan is even een tv boekje halen en naar de post en ik even lekker chagerijnig zijn.
Ingrid kwam gezellig bakkie doen en samen op de 2e hands site gezocht naar playmobil, Theresa heeft zo haar wensen. Nog niets gevonden maar we blijven zoeken.
Theresa bleef en ook al had ze al avondeten thuis gedaan wilde ze toch bij ons ook nog wat. Net heeft Ingrid haar opgehaald om te gaan slapen. Dus onze avond is begonnen en ik heb het zo koud dat ik de kachel aan ga maken.

Kijken jullie ook gewoon op marktplaats? Want dan kan ik wel dingen voor jullie halen. Of jullie kunnen het hier heen laten sturen.