Osternsonntag

Der Has in dem Garten legt jedem ein Ei
Und kannst du hübsch warten,
dann legt er auch zwei,
ein rotes, ein grünes,
eins dort und eins hier,
eingoldenes, ein silbernes
gehören dann dir.
(nach der Melodie zu singen Im Märzen der Bauer )
Der Osterhase hat über Nacht
zwölf Eier in unseren Garten gebracht.
Eins legte er unter die Gartenbank,
drei in das grüne Efeugerank,
vier in das Hyazinthenbeet,
drei, wo die weiße Narzisse steht;
eins legte er auf den Apfelbaumast;
da hat sicher die Katze mitangefaßt.
Osterhäschen, groß und klein,
tummeln sich am Wiesenrain,
müssen tanzen, hopsen, lachen
und mitunter Männchen machen.
Heute wollen wir noch springen
und den Kindern Eier bringen:
rote, gelbe, braune, graue,
bunte, grüne, himmelblaue.
Keiner kriegt was, der uns sieht:
Das ist unser Hasenlied.

Fijne paasdagen voor iedereen.
Ik werd wakker om 7 uur van een vrolijke Theresa die binnen stormde en tegelijkertijd de wekker afliep.
Douchen aankleden en aan de ontbijttafel beginnen. Paashaasbroodjes maken en ondertussen kwam de een na de ander binnen. Een gezellige boel en lekker ontbeten.
Dan ging Theresa paaseieren zoeken in huis want buiten hoosde het van de regen afgewisseld met sneeuwbuien en het stormt. Wat een afknapper is dat. Eerst vond ze onder haar bed een paasmand voor haar en Sabrina. Dan vond ze beneden een nieuwe fiets helemaal blij. Helaas geen weer om het te proberen. Het was maar goed dat we vroeg begonnen waren want onder het zoeken ging de werktelefoon van Jannick en hij kon gaan beginnen in Schladming bij Niedl , grote rioolproblemen en een vol huis daar. Ingrid baalde enorm maar ik denk Jannick nog meer. Maar tenminste ontbeten met elkaar.
Jannick kwam gelukkig vrij snel terug en eigenlijk heel lullig dat je gebeld wordt om werk van een installateur en niet je eigen werk. En dat gebeurd dus de laatste tijd regelmatig .Als er iets kapot gaat heeft hij geen onderdelen die de installateur wel heeft en hij reinigd dan bv de syfon terwijl een installateur dat weg gooit en een nieuwe erop zet. Hij heft ondertussen een ruime ervaring met toiletten verwijderen en pissoirs en ook om alles weer terug te zetten. Bij de klant bleek dat de installateur zich ziek had gemeld en Arzbacher gebeld had. De installateur is dus diegene die de storingsdienst heeft en Arzbacher de storingsdienst voor het grote werk. Jannick wil de klant niet teleur stellen en heeft het opgelost maar wel met vermelding dat hij geen installateur is en niet aansprakelijk is voor eventuele schade . Maar de klant was er gelukkig mee. Jannick had 2 Striezels (soort luxe brood) gekregen en een doos met 7 reuze stukken gebak- Uiteraard uit eigen bakkerij. na het uitgebreide ontbijt geen trek in middageten maar wel de Osternkrainer gekookt en in stukken op tafel gezet samen met de Knabbernossi en het laatste stuk kaas in stukjes. Dan om half 3 koffie drinken en gebak eten bij Ingrid en Jannick. Wij hebben ook een Striezel gekregen. Jannick had ook al heel veel eieren gekregen zaterdag want hij moest zaterdag op de vuilniswagen rijden en dan kregen ze bij veel klanten 1 of 2 eieren. Later ook biertjes. Veel biertjes zet Jannick in de bedrijfs koelkast omdat ze op vrijdag dan een biertje met al het personeel drinken. Je zou er alcoholiker van worden. Theresa zat aan tafel een partij moeilijk te doen en ze moest naar de wc en zei tegen Ingrid zo van ik moet erdoor waar op Jannick zei een beetje beleefder kan ook Mama mag ik er langs of zo. Ze weigerde dat en uiteindelijk stond ze in de keuken nog te mokken en Jannick zei haar ga eerst eens naar de toilet en overdenk wat je moet zeggen anders ga je naar je kamer. Op dat moment draait Sabrina en zwaait dag met haar handje. Tja toen kon je ons allemaal onder de tafel vandaag halen van het lachen. Theresa kwam terug en legde zich erbij neer. Ze kan momenteel behoorlijk hardnekkig zijn.
Nu zit ze bij ons met haar gameboy en spelletjes.