Rommelige zondag

Sonntag 11.Oktober

De zondag doet zijn naam weinig eer aan want we zitten in de wolken , het hoost al de hele nacht en het ziet er niet naar uit dat het minder gaat worden. Hoorde vanochtend om 6.15 het kwetterstemmetje van Theresa beneden. Ze moesten er vroeg uit want het is vandaag Nautik afsluiting van de Wasserrettung en daar zijn ze met zijn drietjes heen. Geen weer om bootjes te varen.
Jan is gisteravond opgebleven want ik hield het niet meer vol. Ingrid en Jannick waren naar het huwelijksfeest an Julia en Herbert. (uit de Sölk
ze waren om 1.15 thuis. Het feest was bij Loy hier in Gröbming.
Dan was het dus een heel kort nachtje voor hen.
Jan en ik gaan zo naar de kinderbeurs hier in Gröbming. Kijken of we nog iets kunnen scoren.
We hebben gistermiddag weer ontzettend gelachen om Theresa, we gingen eind van de middag nog even snel naar de Billa met de auto en Theresa mocht mee. Het was bij de renbaan een uittocht van auto´s met trailers en paarden. Begon ze weer te jammeren al meinen pferden. En elke keer als er weer eentje voorbij kwam oh mijn paard oh mijn paard.
Ook om dat ze de trampoline popoline noemt. Een Po is je kont en bij kinderen een Popo en hoe vaak we ook zeggen Trampoline het blijft een Popoline. Waarschijnlijk omdat ze met springen steeds op haar Po valt.

Toen we net klaar waren om te gaan kwam de familie weer thuis door het slechte weer alles afgezegd. We vroegen Theresa of ze mee wilde om speelgoed te kijkenen dat wilde ze wel. Konden Ingrid en Jannick wat slapen want ze waren laat thuis en Theresa was om 4 uur wakker geworden en wilde niet meer slapen.
We waren mooi op tijd en konden als een van de eersten naar binnen en gelijk bij de eerste stand een bestuurbaar bobje gekocht. Had ik vorige winter al naar gezocht maar nieuw zijn ze vanaf 85 euro en 2e hands werden ze nog altijd voor een 50 euro aangeboden. Nu eentje voor 15 euro.
We weten weer waar Theresa´s interesse ligt, paarden en skien. Ze wilde een paar skischoenen hebben maar mt 30 een beetje groot. We konden haar moeilijk er vanaf brengen.
Toen zag ze een hobbelpaard, zo´n pluizige als je die in de oren knijpt gaat die hinniken of hoor je paardengalop. We hebben haar er echt vanaf moeten slepen. Net zo een als jullie hebben Anja. Ze had al een klein barbiepaardje en we vonden nog een paard voor haar babyborn. Die kan met een onderzetter als hobbelpaard en met een stang om te duwen zonder onderzetter en als je het zadel eraf haalt zit daar de paardenborstel. Totaal gelukkig ermee.
Thuis gekomen was het koffie tijd met Apfelstrüdel. Theresa speelt met haar nieuw verworven speelgoed bij Oma.
Begin van de middag kwamen Ingrid en Jannick te voorschijn, nog even samen koffie gedronken en dan gingen ze naar beneden met Theresa.
Voor mij ook tijd om eten te maken en om aan tafel te gaan.
Ingrid vertrekt straks naar Oberwölz, ze wil morgen met Theresa naar de Maxlaun in Niederwölz dan is het kinderdag en laatste dag geloof ik dus goedkoper. Ze komt dan pas woensdag weer terug. Jannick gaat morgen in Wels opbouwen.
Wordt de komende dagen rustig voor ons.
Straks misschien nog naar de bios met Jan, om half 5 draait der Blunzenkönig een Komedie. Even lachen en relaxen.
Net kwam Ingrid vragen of ik de fotos allemaal op een stick wilde zetten die neemt ze mee dan kan ze bij haar zus ook nog fotos erbij zetten .
Zo waar lijkt het op te klaren hoop dat het zo blijft kunnen we droog lopen naar de bios.