Ein blöderTag

Vanmorgen ik denk rondom 6 wakker van de sneeuwschuiver maar mij omgedraaid en weer in slaap gevallen. Hopla en toen was het half 10. Toch nog een rondje ontbijt tv. Dan opgestaan douchen en gelijk de badkamer gepoetst. Dan alleen een beschuitje gegeten want het is zowat tijd voor middageten.
Het sneeuwt en sneeuwt en nu wel een beetje harder dan gisteren. Hoewel met wat er gisteren viel had Nederland al in een uitname toestand geweest. Het is vandaag ook winderig wat het totaal ongemoedelijk maakt.
Ik heb eeen foto van de nieuwste maatregelen gemaakt die in Oostenrijk gaan gelden. Ze zijn panisch om het gemuteerde virus uit Engeland. Maar zo lang er mensen blijven die alles weigeren en hun gang gaan zal het niet eenvoudig op te lossen zijn. Ik snap wel dat ze het tot de Semesterferien doorzetten dan gaan alle scholen dicht door de vakantie en hebben ze 10 dagen dat alles op slot zit. Want ondanks dat het bedoeld is de opvang voor mensen in vitale beroepen zitten de scholen in bv Wenen zo wat vol. Dat was ook bij de Skiclub zo de ouders stuurden de kinderen zonder een volwassen begeleiding en wijdie gebeld hadden omdat Ingrid werkt in een vitaal beroep mochten Theresa mee laten gaan maar nu mag ook zij niet meer mee skien zonder begeleiding. Het zijn wel de ouders die thuis klagen hoe slecht ze het hebben nu ze thuis met de kinderen moeten blijven. Ingrid gaat om kwart voor 6 de deur uit en is vaak pas half 9 of 9 thuis, Jannick die lange dagen maakt en een Melanie die ook 10 uur dagen maakt in de verpleging. En wij als grootouders die eigenlijk geen contact met de kleinkinderen mogen hebben moeten de kinderen wel nemen.

Ik had een foto van het bed aan Ingrid gestuurd en nadat ik met Jan had middag gegeten even naar beneden om te vragen wat ze er van vindt. Dan kwam er een shitstorm over mij heen. Ze had mij om niets gevraagd (doet ze dat ooit wel) en ze had al een prima bed beneden. Haar oude 2persoons waar Jannick al door heen gegaan was en die meerdere keren in het water heeft gelegen toen de kelder overstroomde. Verder zei ik haar ik heb de avond ervoor aan jou gevraagd of je al kinderbedden had en je hebt nee gezegd. Ik heb je toen gezegd dat ik dat bed kon kopen. Ik ben uiteindelijk maar weg gelopen en gezegd dat ze maar een poos zelf voor de kinderen moet gaan zorgen. Ze krijgt 500 Euro kinderbijslag per maand voor die 2 kinderen dus er zou toch wel iets meer moeten kunnen. Ze verdiend zelf niet slecht. Ik snap precies waarom ze de 2 kinderen in een 2 persoonsbed wil laten slapen. Dan kan Sabrina aan de muurkant en Theresa als buffer ervoor. Ik wil even afstand ik heb net van een week met 7 dagen 6 dagen voor de kinderen gezorgd.

Net een afspraak met Rob gemaakt voor de zaterdagavond. Dan hebben we het hele weekend de tijd aan ons zelf en kunnen we ook doorzakken.

Jannick belde mij die was dus al gebeld door Ingrid en hij had haar geadviseerd om mij vandaag met rust te laten en het morgen te gaan uitpraten. Dan zegt ze tegen hem dat ze zelf al wat op het oog had maar ze wilde wachten. Zo zegt ze elke keer iets anders.

Vanavond onze Flikken Gent avond samen met Jan in bed kijken want dan kan nu.

Nog geen avondklok. Hoop voor jullie dat dit zo blijft. Hier valt deze week de beslissing...