Ostern

We werden door Theresa gehaald toen we nog in bed waren want ze zei ontbijt is klaar. Eerst maar even gaan kijken want ik zou paashaasjesbrood bakken. Maar nee hoor ze was naar boven gestuurd omdat Papa en Mama voor Theresa en Sabrina een geschenkdoos aan het verstoppen waren buiten . In een doos alles tesamen omdat het regende. Theresa mocht van mij de haasjes met rozijnen aankleden, oogjes knoopjes enz. Dan heb ik ze gebakken en konden we beneden komen voor het paasontbijt. Allemaal lekkere dingen het gemengde kleingesneden vlees/worst met Kren. De gekleurde eieren die Ingrid geverfd had. En Theresa ging buiten zoeken en vond al snel de doos voor Sabrina en daarna de doos voor haar zelf. Papa en Mama hadden in Slagharen grote knuffels gekocht en Theresa heeft Hektor van Hexe Lilli. Er zaten eieren bij en een Jip en Janneke boek en een dvd van K3. Ze is helemaal gelukkig. Normaal krijgt ze geen doos vol maar ja Mama en Papa hadden ook hun best in Nederland gedaan. Het was een gezellig en lekker ontbijt.
Op de terugweg in het vliegtuig bestelde Theresa chocomel, we deden het blikje open en de druppels vlogen in het rond. Ik kwam niet meer bij want ooit had Jannick dat in de trein naar Nederland en zat er een man met een kaal hoofd voor ons waar de druppeltjes op vielen. De stoelen in het vliegtuig zijn gelukkig hoger.
En hoe eigenwijs is Theresa? Ik verviel van de week in Duits en vroeg haar haar jas aan te trekken en toen zei ze Oma we zijn nu in Nederland dus je moet vragen of ik mijn jasje aan wil trekken. Tja.
De terugreis gisteren ging voospoedig tot dat we moesten gaan landen in Salzburg er werd omgeroepen dat we een andere aanvliegroute moesten nemen door het wisselvallige weer en wind. Dat was vanaf Duitsland vrij scherp naar beneden met veel hotsen en klotsen maar wel een geweldig uitzich boven Salzburg dat we nog nooit zo gezien hadden. Theresa zei toen we boven de wolken vlogen oh Oma kijk het is net Zuckerwatte. (suikerspin) In de auto naar huis zagen we bij ons overal al Osternfeuer branden. We waren net te laat thuis en kon Ingrid niet met de mand met eten en drinken naar de zegening. Ze heeft de mand buiten gezet, valt vast we iets van de zege op ons eten. Of zoals Jannick zegt God is overal.
Er stond bij ons een paascadeautje van Barbara en haar ouders Veronika en Konrad . Erg lief en ook lekker . De katten hebben de hoeveelheid eten van een maand in 2 weken weg gewerkt bij Barbara. Dus ze vinden vast dat ze het nu slecht hebben.
Verder vandaag een rustige dag, wel alle wassen weg gewerkt dat is een must bij mij. Dan de fotos gesorteerd en opgeborgen en die er nog niet opstonden op Pindat gezet.
Jannick was geloof ik vanmorgen weg na een brandweeralarm, voertuig bergen in Pruggern.
Jan kon de pizzarestanten van gisteren tussen de middag eten. Ik heb na een uitgebreid paasontbijt nog geen trek.