Werk stof werk en stof

Vanmorgen wakker voor de wekker . opgestaan en alle ochtend dingen gedaan op douchen na. Om kwart voor 9 op weg gegaan naar Christine. Het sneeuwde maar het blijft bij ons niet echt liggen. Het was vannacht minus 7 dus ik had alles gisteravond afgedekt.
Bij Christine liep het werk niet lekker. Kinderen hebben paasvakantie en manlief was ziek.Nog na het werk samen koffie gedronken en dan jan gebeld of hij mij kwam ophalen. Thuisgekomen eerst douchen en omkleden. Middageten gemaakt en met Jan gegeten. De helft van de dag voorbij.
Even bij Meli gekeken en die was net klaar met afslijpen en was nu alles aan het afdekken en afplakken. Daarna is het plafond aan de beurt. Ik hoop dat het in 2x wil dekken want sommige stukken zijn echt zwart.
Jan is begonnen aan het opnieuw stellen van de keukenkasten. De hoge kasten staan niet goed dus nu alles losgemaakt en dan een krik eronder en opnieuw de poten stellen. Als dat allemaal lukt moet hij ook de rest van de onderkasten stellen maar dat is meer het stellen van de deurtjes. Had hij nog niet gedaan .
Dan snappen jullie het al dat Jan erg eigenwijs is en na een hele poos geen stap verder gekomen was. Dus ik hem gezegd hoe het aan te pakken. Kasten leegmaken wat eenvoudig is want alles zit in manden. Dan de kasten los maken volgens hem zaten ze niet vast maar dat zaten ze wel. Dan de achterste kast opzij schuiven en dan de kast die omhoog moet vrij maken zodat je er aan alle kanten bij kan. Een krik paste er niet onder. Dat leek hem dan toch ook het beste . Ik snap niet dat hij niet gelijk hulp aanvaard. Dan was het al uren klaar geweest. Ik kan het leegmaken en weer vullen . Ik heb gelijk de paasvormen om te bakken apart gehouden. Gelijk alle manden doorkijken voor ze de kast weer ingaan.
Eind van de middag had Jan het voor elkaar en stonden alle ksten op hun plaats en ook nog gelijk. Alleen de deuren moeten afgehangen worden maar dat moeten alle deuren laden enz van de keuken nog.
Wat een schrik afgelopen nacht, trein ontspoort bij Voorschoten. Dat is ook hier nieuws.
Jannick was na thuiskomst naar Letmaier gegaan om een hele dikke boor en een boormachine ervoor te gaan halen. Hij moet gaten naar de kelder boren omdat ze de elektro ook naar het kookeiland moeten brengen. Dat gaat dan naar de kelder onderlangs en dan weer naar boven. Ook gaten voor de afvoer moeten er komen.
Voor hij begon heb ik even gekeken en na een keer witten is het al oogverblindend. Jannick denkt nog wel 2x.
Ik ben nog even een to good to go pakket gaan ophalen en nog wat inkopen.
De rapen zijn gaar beneden hebben ze geen elektriciteit meer. Met gaten maken iets geraakt en ze weten niet wat. Dat heb je in een huis waar geen tekeningen van de leidingen zijn- We wachten maar af hoe het verder gaat.