Bad Mitterndorf

Oostenrijk, Bad Mitterndorf

Grimming Therme in Bad Mitterndorf

Sonntag 13 September
Vanmorgen ging de wekker weer om 5.40 babyfoon aangezet en helaas om half 7 was Theresa al wakker, ze was behoorlijk van streek geen idee waarom en wilde ook niet bij ons liggen , uiteindelijk wel rustig en met Jan naar de huiskamer om wat tv te kijken. Oma mocht nog even want die had barstende koppijn.
Om 9 uur was ik ook present, Oma ook ontbeten en dan allemaal aankleden en tassen inpakken. Eerst wilden we naar de opendag bij Falkensteiner Hotel gaan in Schladming, je kreeg dan een rondleiding en je mocht gebruik maken van de Spa. We dachten als het niets is gaan we in Ramsau zwemmen . Even op internet gekeken en het prijsverschil met de Grimming Therme in Bad Mitterndorf was zo weinig dat we besloten gelijk naar de Grimming Therme te gaan. Het was stralend warm en zonnig en we besloten lekker buiten te gaan zwemmen. We zijn eerst in het koudste bad gegaan en dat was al heerlijk maar toen we daarna overstapte in het andere buitenbad was het of we in de kookpot stapten. Na een flinke poos buiten zijn we toch maar naar binnen gegaan omdat we bang waren dat Theresa zou verbranden . Binnen zwemmen en spelen en dan wat eten op het buitenterras. Theresa gunt zich nauwelijks tijd om te eten maar ze moest toch echt wachten tot we klaar waren. In het restaurant ontmoette we een vriendelijke kassiere die perfect Nederlands sprak ondanks dat ze al 25 jaar weg is uit Nederland. Ze sprak wel met een enorm accent. Leuk gesprek gehad.
Dan weer zwemmen en Theresa wilde ook van een startblok springen, ik dacht als ze erop staat durft ze vast niet maar geen probleem dus. Dus nog een keer en nog een keer. Ze zag dat een meisje haar neus dicht kneep en dan onderwater ging dus dat moest ze ook proberen.
Ze had helemaal geen zin om weg te gaan maar wij wel , we hadden 4 uurs kaarten gekocht dus ook de tijd liep af.
In de auto viel ze in slaap want het was toch allemaal wel vermoeiend, thuis moesten we haar wakker maken maar ze wilde niet meer slapen. Dus dan maar wat op de bank en wat tv.