Autotrein

Noorwegen, Oslo

dinsdag 2 december
Om 7 uur gaan ontbijten, weer een heerlijk buffet. We hadden wat last van de deining van de boot maar het lukte toch om te eten.
We kwamen precies op tijd aan en verlieten de boot na nog afscheid te hebben genomen van Erik en Ilonca en de Duitsers. Jannick kreeg van Erik te horen dat hij in Obertilliach mag starten. Als hij daar een limiet haalt mag hij ook naar Italië.
Dat heeft Jannick uiteraard goed gedaan.
We zijn naar Hamburg gereden en we wisten niet precies waar we moesten zijn voor de autotrein. We hadden alle tijd van de wereld en we kwamen voorbij Ikea en toen zei Jannick laten we daar heen gaan. Dat was een goed idee konden we naar de toilet en rondkijken. We hebben er ook middageten gedaan en hebben daar de weg gevraagd.
We zijn dan naar Hamburg Altona gereden want we dachten weten we tenminste waar we moeten zijn.
Auto in de parkeergarage gezet en toen bleek daar een leuk centrum te zijn en een kerstmarkt. We zijn daar gebleven tot dat we op de trein moesten. Jannick hoopte al dat hij zijn auto bovenop mocht rijden en ja hoor hij mocht bovenop.
We hadden een ticket daar stond op dat we met zijn tweeen een 2er belegung hadden. In de trein bleek Jannick met een vreemde vrouw die er ook nog eens om 4 uur uit moest en ik met een vreemde man die later zou instappen moest delen.
Dus daar waren we het niet mee eens en de DB man liet ons toen bij elkaar. Compleet achterlijk als je 1 ticket voor 2 hebt met een auto dat je dan niet dezelfde 2er coupe hebt.
Het is ook heel krap en er is en kastje voor de coupe waar je prive dingen in kan opbergen. Het zijn 2 stoelen tegenover elkaar waar je een bed van kan maken en je kan daar boven nog een bed uitklappen en dan een gordijntje ervoor langs doen. Jannick heeft boven geslapen en ik onder.
Bij het instappen heeft Jannick een man en een vrouw geholpen waarvan de man vlak voor vertrek gevallen was.
Ook bij het uitstappen heeft hij ze weer geholpen. We hebben hun visitekaartje gekregen en mogen als we in salzburg zijn op bezoek komen.
We waren om 7.30 in Munchen Oost en we waren even na 11 uur thuis.
Het is hier fantastisch zonnig weer, heerlijk licht, het was al licht toen we in Munchen aankomen.
Heerlijk om weer thuis te zijn.

7 december 2008 18:04 | Door: ria Nicolette.van harte gefeliciteerd met je verjaardag en een fijne dag gewenst van ons allemaal. groetjes Ria

molenaar.ruesink 2017-12-18 21:05:23

8 december 2008 12:17 | Door: Jeannette in Auffach Jullie reizen wel wat af zeg !