Verschrikkelijk weer

Kerzenlicht scheint weich
als wolle es ganz leicht
ein Lächeln dir
ins Gesicht zaubern.

Sieh, wo ein Licht ist
bist du nicht allein.
Freude durchbricht
die Einsamkeit.

Nou dat was uitslapen! Werd ik om 6 uur wakker en ik dacht dan maar wat dommelen maar om half 7 ging het licht in de badkamer aan en was Theresa ook al wakker- Dan maar tv aangezet en ze ligt in bed te kijken en ik ben opgestaan. Kom ik onder de douche vandaan is Jan er ook al uit. Nou ja dus alle tijd voor we de deur uit moesten. Jannick is de enige die nog wel ligt te knorren. Die wilde eigenlijk samen met mij vroeg boodschappen doen dus ik zei hem maar Theresa heeft skiles. Oh dan slaap ik maar uit. Gelijk heeft hij.

Anja je vroeg wat wij gedaan hebben nou ik Theresa troosten en Jan sprong vooruit pakte dat joch bij zijn lurven en riep he lummel kan je niet uitkijken, Hij zal het wel niet verstaan hebben maar begrepen vast wel.

Het weer was verschrikkelijk het hoosde en dikke mist . Jan bracht ons tot aan de bus want Theresa wilde graag met de bus. We kwamen boven te laat aan dus zijn we gelijk naar de gondel gegaan en boven troffen we nog de skiklas van Theresa. Onderweg naar de skipiste hadden we ook een ambulance achter ons en bij de liften werd een klein meisje afgevoerd.
Helaas hoosde het zo hoog dus ook en het was letterlijk verzuipen en de sneeuw is lager al helemaal verdwenen de pistes gaan nog al zijn ze al smaller en her en der slecht. Ik was in het Bottinghaus gaan zitten en die werd tegen 11 uur overbevolkt van doorweekte kinderen. Je zie dat ze allemaal in skipakken enz. gekleed zijn maar die hingen als natte doeken waar het water uit droop om hen heen. Foutje na het wassen niet geimpregneerd. Want je ziet gewoon het verschil bij de kinderen , ze hebben gelijke kleding aan. Theresa haar skikleding is goed en heeft gehouden. Theresa gaat nu zelfs al met de leraar met de stoeltjes lift helemaal naar boven naar de top . Dat was nog een beetje beter om te skien. Toen ik beneden kwam kwamen Jan en Jannick samen ons halen. Jannick vertelde dat het meisje gewoon in de Tellerlift gevallen is dus ongelukkig neergekomen en nog enkele meters mee gesleept en waarschijnlijk beenbreuk.
Die waren samen in het lifthutje gaan staan want daar zat een bekende van Jannick. Geloof het of niet er kwamen mensen vragen om geld terug omdat het regende. Dat dus meermaals. Maar je kon skien. Toen wij naar beneden gingen werd de regen boven wel al sneeuw maar het is de rest van de dag in ieder geval bij ons blijven hozen.
Ik ben met Jannick wat boodschappen gaan doen in Schladming helaas was het meer niet dan wel maar ik ga in ieder geval dinsdagmorgen heel vroeg om vers te halen. Naar Liezen was geen optie omdat het waanzinnig druk is.
Onderweg kwamen we Wheity tegen die Bereitschaft heeft dus Jannick na gevraagd want ze zouden Eisstocken lackeren bij de Eisstock Verein. Hij moest nog een klus doen in Stainach en dan kwam hij om dat te gaan doen. Dat liep anders na de klus heeft hij op de terug weg een ongeluk gehad in Gröbming. Niet zijn schuld maar wel de kleine kanaalwagen in de prak en dusdanig kapot dat die niet te gebruiken is. Ze kunnen nog problemen oplossen met de grote maar niet als het ergens binnen is. Dus wie morgen belt en dat moet heeft pech.
Ik heb de gekregen verjaardagskaarten bij 8 december gezet en de kerstwensen vandaag erbij. We hadden gisteren post. Soms is het onbegrijpelijk want Ingrid heeft donderdag met die firma in orde gemaakt dat ze de luiers krijgt voor Sabrina en die waren dus ook gewoon gisteren gekomen en dat ook met de post. Maar dat valt ons ook op met de diabetiker spullen die zijn er meestal in een paar dagen binnen en ook gewoon met de post. De reclame die met de post komt is soms al verlopen voor we het krijgen. En veel post is duidelijk lang onderweg.