Naar huis maar eerst naar Preding

Oostenrijk, Preding

Om 7 uur was ik wakker en even later Theresa ook. Ons ochtendritueel samen en vandaag geen ontbijt maken maar lekkere broodjes halen. We hadden kaasbroodjes en worstbroodjes en appelbroodjes dus keus genoeg.
Dan inpakken en schoonmaken en keurig op tijd klaar. Eerst kwamen Ans en Joop nog afscheid nemen, we kennen hen al jaren via Roan en het is voor hen het laatste jaar dat ze het gedaan hebben het werken op de camping. Ze gaan nog wat zelf rondtrekken en geenieten van alles wat ze nog samen kunnen hebben. Heel verstandig want ze zijn beide ouder dan wij zijn en je weet nooit hoeveel tijd je nog hebt om dingen te kunnen doen.
Dan kwamen Mieke en Paul van Go4Camp om de controle door te voeren en onze borg terug te geven. Afscheid van de Duitse buren genomen en dan bij de receptie afrekenen , ze verrekenen de toerisme belasting met de borg die je voor de zwempassen moet betalen maar we hielden nog ruim over. Dan opweg richting huis. Om 10 uur was het al 28 graden en in de middag werd het 35. Zelfs nu in de avond thuis nog 22 graden.
We maakten een stop in Preding om naar de Kindererlebnispark te gaan , een kleine dierentuin met speeldingen en we konden daar wat eten. Ze viel met de neus in de boter want we waren daar om 5 minuten voor 1 en om 1 uur was er ponyrijden dus kaartje gekocht en een ander meisje was eerst en toen vroeg de man aan haar wil jij dan het paard vasthouden en ja hoor daar gingen ze. Dan was Theres en zei het meisje gelijk nou ik het paard vasthouden. Gingen ze rennen met het paard en Theresa dus echt in galop echt lachen. Dus het begon al met genieten. Theresa had alleen maar oog voor de speeltuin en uiteindelijk had ze een dikke lip omdat ze niet uitkeek. We zagen haar spelen met nog een klein meisje op de trampolines en na een poosje maar even gaan kijken want ze hadden dolle pret. Bleek dat je er 2 euro voor moest betalen maar de vader van het meisje zei ach ze kan nog niet lezen met een grijns. Dus ze hebben samen een half uur gespeeld op die dingen. Ze wilde niets eten want hij zaten te eten op het terras wat uitkeek op de kinderspeeltuin geen tijd. Dan na de dikke lip toch maar de auto in en haar tranen gedroogd nadat ze een speelding uit de automaat mocht trekken. Werkt beter dan wat dan ook en in de auto ijswater op een zakdoekje kon ze op haar bloedlip doen even later viel ze in slaap na een half uurtje weer wakker zijn we er al?? In Liezen gestopt om nog ijs te gaan eten bij de MacD. en dan echt naar huis. Papa kelnerde op het Herfstfest bij het RK en Ingrid was daar ook dus wij eerst daar heen. Na een gedeelde Radler met Jan ,wij naar huis want we waren het zat en Theresa bij Ingrid achter gelaten.
Nu half 9 en de 2e was bijna klaar uit de wasmachine en de 1e bijna droog. Nog een aardige stapel te gaan.
In ieder geval alles uitgepakt en opgeborgen. Morgen de post en de rest doornemen en dan ben ik wel weer bij en uiteraard al de was nog afmaken en opbergen.