Naar de markt en het spoorwegmuseum

Spanje, Vilanova i la Geltrú

Samstag 9.September
Vanmorgen voor het eerst somber en wolken maar nog steeds erg warm.
Ik moet eerst Bianca even feliciteren want dat is er gisteren bij ingeschoten, af en toe geen idee welke dag het is.
We besloten om naar Vilanova te gaan omdat daar ook een spoorwegmuseum is. Het was erg druk maar reuze gezellig. Alle terrassen op de Ramblas vol en er bleek bij de overdekte markthal ook een grote markt te zijn. Dus eerst naar de markt en Theresa vond al snel een kraam waar ze flamengojurkjes hadden. Ze had eerst een rose uitgezocht maar die was wel wat krap dus werd het de rode die een stukje groter was. Ze was zielsgelukkig. Bijna aan het eind van de markt vond ze ook een waaiding zoals ze het noemt . Veel uitgegeven hebben we niet want het jurkje was 8 en de waaier 1 Euro.
Dan naar het museum wat inderdaad een grote en mooie collectie had en zeer kindvriendelijk was met veel speelmogelijkheden zo wel binnen als buiten. Daarna weer koffie drinken bij het zaakje waar we al eerder op het terras zaten. Een Cortado kost 1,20 en een Cafe con latte 1,30. Ze schenken er biologische offie en gewoon zalig.
Je merkt wel overal dat er veel politiecontrole is en alle voetgangerdelen zijn door palen of blokken steen niet bereikbaar. Het maakt wel dat je met een fijn gevoel op het terras gaat zitten. Ze wilde haar flamengojurk aan dus dat gedaan. Een gelukkig kind wat vele blikken trok en bij veel mensen een lach op het gezicht toverde. Nog even met de auto boodschappen gedaan want gelukkig had ik op een winkelruit gelezen dat het maandag een feestdag is en alles dicht is. Ik denk dat de campingwinkel wel open zal zijn maar nu gewoon extra dingen ingeslagen zoals brood en water.
Het werd nog behoorlijk warm ondanks de bewolking en thuis gekomen begon het te regenen maar de temperatuur blijft wel warm niet heet zo als de afgelopen dagen. Nu vermaakt Theresa zich met de tv. Ik ben toch maar overstag gegaan en voor de laatste week internet gekocht . Met 20 Euro voor een week best veel maar ja dat in en uitloggen voor de uurtjes die je koopt is niet echt goedkoper en nu kan ik onbeperkt inloggen. Op de camping kwamen gisteren al veel Spanjaarden aan , die komen dus allemaal nog een lang weekend doorbrengen.