Zo ik knap niet op

Vanmorgen weer om 6.15 wakker van de wekker , even een paar minuutjes wakker worden want ik lag in Coma na lang wakker te hebben gelegen.
Dan eruit en naar beneden. Jannick was er al uit en Sabrina ook maar Theresa dacht mij te koud. Alles ging weer netjes op tijd en Jan ging Theresa om kwart over 7 weg brengen. Sabrina mocht weer mee naar boven. Helaas zette nu bij mij de diarree in en na enige tijd liep het als water er gewoon uit. Sabrina is echt braaf en dan belde Ingrid dat ze om half 11 Sabrina kwam halen. Ik was met Sabrina Squla doen en voor het eerst de Nederlandse taal. Ze moest rijmwoorden zoeken en nadat ik het had uitgelegd en de eerste had laten horen wist ze de andere heel goed eruit te halen. Ze spreekt ook alle woorden na. Het ging steeds vooraf met een filmpje en dat kon ze goed volgen want op het einde wist ze het woord ook. Het woord drol daar kwam ze niet meer van bij en toen ik haar vroeg wat het was zei ze kakka.
Ze vroeg aan Ingrid waarom ze mee naar huis moest. Tja wat zeg je daar op. Ik heb ook Ingrid aangesproken dat Theresa niet in Strumpfhose met alleen een trui naar school kan. Dat ze daar echt te groot voor is. Ze moet een rokje erover aan trekken. Maar ze is bij Ingrid niet anders gewend . Ook over school gesproken en Ingrid beaamde dat het niet goed gaat met de klas, en dat de leerkrachten een hand voor ogen houden. Maar dat ze dit op de ouderavond en anders in een apart gesprek aankaart. Haar ook gezegd dat wij de zomerkaarten van de kinderen niet hebben dat ze die nog ruim voor onze vakantie had terug gekregen.
Na dagen van nat en koud weer is nu de zon om 11 uur gaan schijnen en het buiten gelijk een stuk warmer geworden is. In huis duurt het nog even en de katten willen naar buiten maar dan moet het nog even wat warmer worden dan mogen ze. Ze duwen dan steeds de deur helemaal open wat nu nog niet lekker is.
Het was eigenlijk mijn Christine dag maar ik heb geruild naar morgen. Sabrina was vanmorgen ook nog hier dus dat kwam beter uit.
Alle Minecraft in 3x lopen naar beneden gebracht dus ik kan mijn eettafel weer gebruiken. Nu komen ze maandagmiddag beide een poosje. Theresa omdat ze Nederlandse school heeft en Sabrina mogen we dan ook ophalen van de Kiga. Jannick heeft er weinig aan maar voor ons wel leuk.
Het wordt dan de eerste kennismaking van Theresa met de Nederlandse school want ze heeft haar eerste schooldag moeten missen.
Zo maar eens kijken wat we kunnen gaan eten. Vandaag geen bestelling van Theresa. Ik had op mijn mail antwoord en een telefoonnummer dat ik die man moest bellen over het hout maar ze hadden hout en het was mixhout. Dus ik vroeg Meli om te bellen en die zei wacht ik bel Berni want zijn vader verkoopt hout. Hij belde vrij snel terug en mijn hout komt er aan , het is hard hout en het wordt gebracht. Deze gaat niet per kub maar per loopmeters en ik heb er nu 2 loopmeters voor 160 Euro en op maat voor de kachel. Hard hout daar kom je al helemaal niet aan dus ik ben heel erg blij. Ik mag tot het hout komt hout van Jannick nemen. Ik heb aan 1 blok in de avond genoeg. Meli knapt ook niet op.
Omdat ik niet lekker was werd het snelle hap uit de vriezer. Dan kreeg ik een berichtje dat de verkoop van kaarten voor de Harry Potter die Ausstellung nu te koop zijn en ik ben gelijk gaan kijken wanneer het zou kunnen. Ik had het Theresa beloofd en ik dacht misschien ook wel een leuk cadeautje voor Jannick die in januari jarig is en Meli een maand later. Dus naar kaartjes zoeken maar omdat het in Wenen is moet het in een weekend of vakantie /vrije dag zijn. Kerstweek bijna alles vol geboekt. Dan gekeken want Jannick is in een weekend jarig. maar 7 en 8 ook uitverkocht en dan zie ik dat op 6. Januari nog kaarten waren. Dat is Driekoningen en dan is het een vrije dag. Dus nu kaarten voor de inlaattijd tussen 11 en 11.30 dan moeten we vroeg gaan rijden . Ik heb gelijk Ingrid gebeld en gezegd dat we Theresa dan mee willen nemen maar dat het voor Sabrina niets is. Het was goed en dan vraagt ze blijven jullie ook slapen en ik dat weten we nog niet. Zegt ze want dan kan ik niet werken. Ik dacht bij mezelf dan zoek je een ander weekend uit om te werken. Maar ik snap het wel de 6, is een feestdag betaald beter dan had ze dus 3 dagen gaan werken. Maar wij zijn altijd de man met de korte achternaam en kunnen nooit iets doen. Nu gewoon ruim van te voren als het gaat zeggen dat we dat weekend niet kunnen. Ze heeft nu 3 maanden de tijd dus dat is ruim van te voren. Jannick had dat ook al gedaan met het aankomende weekend , Hij , Meli en hun vrioenden hadden al gelijk in het begin toen de kaarten in de verkoop kwamen de kaarten voor de Comic com in Wien gekocht en dat gelijk gemeld . Tegen ons zegt ze altijd op het laatste moment dat de kinderen komen. Jannick dorst eerst geen afspraken te maken omdat hij niet wist dat de kinderen zouden komen. Nu doet hij het gewoon en moet zij zich daarop aanpassen. Jan houdt er niet van dus die heeft een weekendje voor zichzelf. Ik ben gaan zoeken en heb hetzelfde hotel als met de ontvangst bij de koning geboekt. Die was weer het goedkoopste en er waren er wel een paar die ongeveer 10 euro duurder waren maar geen parkeermogelijkheden hadden. Dit hotel heeft dat dus wel. Betaal je wel 15 Euro voor maar dan staat hij safe en wij gaan met de metro. Dus we hebben gelijk een stedentripje. Behalve de was en gekookt en wat kleine dingen niet veel gedaan. Ik heb zo waar even op het balkon gezeten want de zon was doorgekomen , wel bewolking en de wind was koud. Maar op het balkon kon ik uit de wind zitten en dat was goed. Gelijk gelucht. Maar al snel in de middag trok het weer dicht maar het was meer dan de afgelopen dagen.

Wat een leuk vooruitzicht!