winter, zomer, herfst

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Dinsdag 11 september
Nadat gisteren een aardige dag was is het vandaag zeikweer. We kregen vandaag gasten voor 10 dagen uit Duitsland. Het is voor hun te hopen dat er ook nog beter weer aan komt.
Het is weer paddestoelentijd, ik heb een schotel met verschillende soorten gemaakt, hier zie je dat er ook veel zelf gezocht worden, ik heb geen flauw idee welke ik kan eten dus ik doe het maar niet. We eten er bushbonen bij, een soort hele dunne sperciboontjes. Daarbij dan gnocchi. Geen idee waar dat van gemaakt is.

We hebben in januari met het NK ook nog een appartement vrij, een grote kunnen 8 mensen slapen. De kleine is al verhuurd.

We hebben in de nieuwsbrief van de langlauf gelezen dat de week na het NK de verenigingsreis ook naar Ramsau gaat. Dus we zullen in ieder geval 2 weken lang bekenden zien. Ik verheug me al op het NK, het is de leukste week van de winter. Met het programma van Vasasport is er altijd voor iedereen wat te doen. Met voor ons als hoogtepunt toch de wedstrijden. En het weerzien met vele bekenden is altijd een feest.

Er zijn veel nieuwe foto’s van het afgelopen trainingsseizoen en de Zwedenweek op Jannicks site. jannickmolenaar.waarbenjij.nu te zien. Ook op jannickjohn1991.waarbenjij.nu staan nieuwe foto’s van 1997/1998 . Ik moet nog een aantal jaren en dan ben ik helemaal bij. Ik zet steeds als ik een album vol heb nieuwe foto,s erop.

Jannick belde net of Jan 2 handdoeken kan brengen naar de rolskibaan, ze gaan naar de sauna.
Uiteraard was dat weer niet bekend en heeft Jannick dus geen sauna baddoeken bij zich.
Gelukkig is de rolskibaan in Ramsau, moet hij daarna in school naar de sauna.

Jan is bezig met mijn vogelhuisje, ik vind het erg leuk om in de winter al die vogeltjes te zien.
Nadat hij bij die erge storm in de beek terecht was gekomen moest er een renovatie aan te pas komen. Na de sneeuw van afgelopen week is het gelijk gedaan met de plantenbakken. Ik heb er nu wel wat heide ingezet. Lijkt het nog wat. Overal zie je de mensen al weer bezig om alles winterklaar te maken. Lijkt zo vroeg in september, maar ja de eerste sneeuw hadden we al.