Stormachtig en sneeuwval

Dienstag 27.Dezember
Op tijd wakker een beetje ontbijt tv maar dan toch echt douchen en ontbijten. Een rustig begin van de dag. Koffie drinken en een beetje opruimen en vooral nog steeds voorzichtig met mijn rug. Ik wil vandaag geen pijnstillers slikken .
Jan heeft voor mij weer gestofzuigd dus ik zit er weer opgeruimd bij. Straks bij Ingrid eten. Edith haar zus komt met Viktoria en Leonie tot grote vreugde van Theresa. Gisteren zouden ze eigenlijk bezoek uit Wenen krijgen van broer Hubert met familie maar die hadden afgebeld wegens ziekte. Edith woont in Stadl an der Mur of eigenlijk heet het sinds de hervormingen Stadl-Predlitz.
Het stormde vannacht flink en het waait nog altijd flink. Het is weer helemaal groen bij ons maar de nieuwe sneeuw wordt nog voor deze week voorspeld. Met dikke plus graden in 2 stellig bereik op de bergen is het ook niet echt winters. Maar ook de vorst komt terug geen idee of dat ook op de bergen zo is want al die weken dat we flinke vorst hadden waren het dikke plus graden op de bergen en in de dalen dus vorst. De pistes zijn altijd goed maar bv de Rödelbahn op de Galsterberg is dicht.
Bij ons begint nu na de donkere sombere dagen wat blauw aan de lucht te verschijnen. Daardoor hoeven we nu geen lichten aan.
Maar kerstavond was het bij ons witte kerst.
Dat blauw aan de lucht was voor korte duur want gelijk daarna hevige storm en sneeuwval nu nog te warm met 4 graden maar het schijnt kouder te worden en er wordt veel sneeuw verwacht.

Lekker gegeten bij Ingrid en gezellig.
Gelijk aan Ingrid gevraagd of Jannick ook gisteren voor de brandweer weg was en of het echt waar was. Er was namelijk een wasbeer aan de kant van de B320 gezien die ze moesten gaan vangen. Niet gelukt overigs en ook niet gezien geloof ik. Misschien toch een beetje te veel gedronken die het gemeld hebben?
Het is ni bijna half 3 en nog maar 2 graden en de eerste sneeuw blijft liggen maar alleen daar waar de wind het niet verwaaid. Jan gaat zo weer werken en hij heeft GEEN zin.
Zo dadelijk toch maar eens aan de administratie zodat we voor dit jaar klaar zijn en met frisse moed en lege portemonnee het nieuwe jaar kunnen beginnen.