naar Italie

Italië, Venetien

14 mei
Vanmorgen vroeg opgestaan, ik wilde eerst nog even belegde broodjes halen en de glazen potjes voor de yoghurtmachine. Dan auto inpakken en op weg.
Afscheid genomen van Jannick die eerst naar Aigen naar de Putersee ging ,waar hij heen ging voor de waterredding bij een outdoor evenement. Maar alleen de ochtend want vanmiddag en vanavond moet hij werken. De katten extra geknuffeld ,die ga ik dus heel erg missen. Nog even afscheid genomen van Elfriede die niet naar de Breitlahnalm was gegaan omdat ze erg rugpijn had. De anderen waren al weg om daar te gaan helpen.
We vertrokken met redelijk weer, voorbij Flachau regende het en toen we de tunnels uitkwamen goot het. Bij Spittal klaarde het op en we reden Italie in met volle zon. We kwamen om 14.01 aan bij de Residence Village. We konden ons melden bij de receptie kregen de toegangskaartjes maar moesten even wachten op de jongen van Canvas. Die kwam vrijwel gelijk en bracht ons naar de tent. Hadden we op slecht weer gerekend , zaten we goed mis mee want het was super zonnig en snikheet. Uitgepakt en even rond gaan kijken. De camping was vandaag voor het eerst geopend en het was een stroom van dauer kampeerders die neerstreken en aan het opbouwen waren.
We konden zo van de camping het strand oplopen en dat was geweldig. De zee niet koud maar echt lekker. Dan even van de camping af om aan de andere zijde bij een winkeltje wat lekkere dingen te kopen. Heerlijke verse broodjes en olijven brood, mortadella, een soort pittige salami die op chorizo leek, gorgonzola en wijn uit het vat. Uiteraard na eerst verschillende geproefd te hebben.
We hadden dus een heerlijke avond maaltijd. Helaas doet het internet het niet , ze hopen dat het maandag gerepareerd is. Het restaurant en de kampsupermarkt zijn nog in aanbouw maar ondanks dat in de papieren stond dat het zwembad dicht zou zijn is die al geopend. (alleen in het weekend).De toiletgebouwen zijn ook helemaal nieuw. Het ziet er allemaal goed uit. Minder is dat er nog wat paden gedaan moeten worden en ze zijn nog bezig met overal plantjes te zetten. Alle tenten , mobielhomes en staanplaatsen zijn onder de bomen.
Vanavond nog een strandwandeling gaan maken, het licht was heel apart en overal stonden ze te vissen, het was een viswedstrijd. Vond van die schelpen, die schuimdingen die de vogels eten.
Nu met een lekker glaasje wijn te duffen.
Verheug me op morgen , gaan we naar Venetie met de boot.

23 mei 2011 11:33 | Door: Annemarieke Ziet er goed uit!!! zeeschuim is een rugschild van een (dode) inktvis.