1e op de Keltenberglauf

Oostenrijk, Hohentauern

Zaterdag 6 juni
Vandaag gelopen in Hohentauern. Het was er koud en zeer winderig, onweer enz. het ging over 6,8km.
Het parcours vond ik wel lekker in tegenstelling tot mijn vader die het parcours verschrikkelijk vond. Steil naar beneden, over boomstammen en weilanden.
Mijn grootste concurrent Felix Waldhuber was er niet en ik werd dus eerste. Mijn vader opnieuw 3e. Ik mocht de auto meenemen om Bettina en haar vriendin op te halen om naar het Frühlingsfest in Ramsau te gaan. Mijn pa reed met Herman onze buurman mee die met zijn 71 jaar sneller loopt dan ik. Het is niet al te laat geworden ik was om half 1 thuis. Ook niet te veel gedronken , me dus netjes gedragen.
De afgelopen week mijn laatste vakken waar ik nog steeds achter mee stond eindelijk afgerond. Dit niet omdat ik het niet deed maar de leraren je geen kans geven. Iedereen klaagt erover dat ze niets voor de sporters doen ook al is het een sportschool.
Ik was in november 3 weken naar Zweden en in die tijd veel proefwerken gemist , en nu pas ingehaald. Je krijgt automatisch een 5 als je een proefwerk mist dat is in Nederland een 1. Probeer dan maar weer positief te komen. Zover ik het kan zien zou ik nu redelijk een kans maken om over te gaan. Want zelf heb je echt geen overzicht van al de cijfers. Ik moet minstens allemaal vieren hebben om over te gaan. Mag geen 5 hebben.
Werk er hard voor maar het valt niet mee .
Afgelopen week samen met Jurgen twee avonden de nieuwe brandweermannen in Schladming ehbo les gegeven. Volgende week maandag nog een avond. Een groep van 20 mannen is te veel voor Jurgen om les te geven want het is veel praktijkles.
Ik ben naar de kaakchirurg geweest want ik heb problemen bij het doorkomen van mijn verstandkiezen. De tandarts dacht dat alleen twee stuks onder eruit gesneden moeten worden maar ook de twee boven die niet gekanteld zijn moeten eruit door plaatsgebrek zei de chirurg. Hij wilde er gelijk aan beginnen maar dat kan ik niet moet me wel mentaal voor kunnen bereiden. En ik had al sinds 6 uur in de morgen niet gegeten en viel doordat het zo uitgelopen was haast flauw van de honger en ik had erna weer niet kunnen eten..
Donderdag is het bij ons Fronleichnam dat kennen we in Nederland niet. Ik ben dan lekker weer twee daagjes vrij van school. Ik ga dan ook een dagje op training met het Steirisch team.
We gaan vanaf Tauplitz ergens naar boven mountainbiken, daar kamperen en eten we. Gaan we de volgende morgen na het ontbijt weer terug. Komt een beetje slecht uit met vervoer want in Ramsau is de wandel en nordic walking week met veel activiteieten waar mijn ouders aan deelnemen. Kunnen me niet wegbrengen, ik hoop dat ik woensdagavond bij Bettina in Aich kan slapen en dan van hen op de trein naar Stainach en dan hopen dat Waldhuber me kan ophalen. Ook hoop ik dat ik na die dagen gelijk kk kogels en het luchtwapen kan ophalen bij hem. Kan ik het nog inschieten bij de buren want bij Almfrieden hebben ze een luchtgeweer schietplaats. Het NK is namelijk met een luchtwapen en vorig jaar had ik een topwapen van Wolfgang mee gekregen. Ik moet ook nog een nippel bij Alice Liederer regelen. Want ik kan wel lucht in Nederland gebruiken maar zonder nippel gaat het niet omdat mijn aansluiting anders is. Hier in Ramsau beginnen de landenteams weer binnen te komen, de rolskibaan is eindelijk schoon en open.
Door het slechte weer en de vele sneeuw is alles laat, de Sölkpas is net open is nog nooit zo laat in het jaar open gegaan. Komt omdat het met pinksteren nog zo veel gesneeuwd heeft.
Het toerismeseizoen is ook weer begonnen maar het weer werkt niet echt mee.

Er stond een foto in de krant en met het petje dan ben ik.
Grasgroenshirt en gps op mijn arm.