Auffi auf´n Berg

Oostenrijk, Haus

Gisteravond zag je dat het weer ineens oversloeg en dat het warm zou gaan worden. Vanmorgen gelijk al prachtig en zonnig. Ingrid kwam met de kinders al vroeg gedag zeggen want die gingen naar Oberwölz naar Oma Kathi. Jan en ik besloten na het middag eten de berg op te gaan en dat in Haus met de kleine kabelbaan.
Dus na het middageten zijn we vertrokken en auffi auf´n Berg gegaan. Het was zelfs zo hoog zeer warm en ietsje wind. Het was ook zeer druk boven. Genoten van het uitzicht want je kon echt zeer ver kijken. Dan gisteren zo koud sneeuwval op de berg en op de Dachstein zelfs 10cm. Eindelijk boven uitgevogeld welke berg de Stoderzinken is. Boven zie je het beter dan beneden. We waren eigenlijk mooi op tijd boven want er kwam in de middag steeds meer bewolking dan kan je ook niet meer zo ver kijken. Toen wij naar beneden gingen stonden er mensen die eruit zagen of ze de Mount Everest gingen beklimmen , gewoon toeristen dus die een keertje naar naar boven gaan en want zo laat in de middag dan kom je niet ver meer.
Jan en ik zijn naar Schladming gegaan en op het terras bij Niedl gaan zitten, Jan ging daarna werken en ik een rondje gelopen . wat t-shirts gekocht en een bankje gezocht dan lekker met de vakantiebieb app lezen. Zo ging de tijd snel om en samen naar huis gereden.
Jan heeft zijn chefffin gemaild of wel dat heb ik gedaan om de dag te wisselen dat hij vrij had genomen. Voor een dag komt er geen vervanging dus dat maakt niet uit. Dan kunnen we morgen naar Murau naar de Dampfzug. We hebben de late trein dan hebben we veel meer tijd in Tamsweg voor we weer terug moeten en kan ik in de morgen nog langs de Action. We hebben het al eerder gedaan maar toen hadden we de vroege en we kwamen aan toen was het tussen de middag en alles dicht , we konden wat eten en gelijk weer terug. Ik had Ingrid gebeld om te vragen of Theresa ook mee kon gaan en dat was goed. Jan zei toen tegen mij dan komt ze zeker ook weer slapen.
Om half 8 kwamen ze thuis en Theresa kwam naar boven gestormd en vroeg kan ik dan ook hier slapen?? Tja dan kan ik alleen maar lachen. Dus haar spullen gehaald en ze ging er gelijk in. Morgen een dagje uit voor ik het ziekenhuis in ga, beetje ablenken van wat komen gaat.

Marjanne dank je voor het recept wanneer ik uit het ziekenhuis ben ga ik het nogmaals proberen. In het recept wat ik had stond 1 ei en bij jou 1 dooier dus dat is denk ik de fout.